فیلم Avengers: Infinity War احتمالا طولانی ترین فیلم مارول است

یک شایعه تازه منتشر شده می گوید که فیلم سینمایی Avengers: Infinity War طولانی ترین مدت زمان را در میان فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU) دارد. ما حتی اگر فقط به صحبت های زده شده درباره قسمت سوم Avengers گوش کنیم، متوجه می شویم که قرار است یک عنوان حماسی فوق العاده باشد، پس چرا طولانی ترین هم نباشد؟ تانوس و سپاه او بلک اوردر (Black Order) برای ویران کردن زمین آمـده اند، و تمام ابرقهرمانان حاضر درون دنیای سینمایی مارول برای مبارزه با او متحد می شوند تا تانوس و سپاهش را زمین بزنند. ساده ترین توصیف برای Infinity War این است که؛ نقطه اوج دنیای سینمایی مارول تا به امروز است، یعنی نتیجه ایست بر حوادثی که طی ده سال گذشته درون این دنیـای سینمایی رخ داده.

مارول استودیوز این روزها فیلم سینمایی Black Panther (پلنگ سیاه) را روی پرده دارد، فیلمی پرفروش و موفق که تمام رکوردها را جابجا کرده و هنوز هم در حال رکورد زدن است. این در حالی است که فقط دو ماه تا شروع اکران بزرگ ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ، یعنـی ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ مانده؛ امسال سال مارول خواهد بود، بدون شک. با این حساب مارول فقط دو ماه وقت دارد تا برای فیلم بعدی خودش تبلیغ کند — البته نیازی به تبلیغ ندارد — در حالی که همزمان از موفقیت فیلم الان خودش لذت می برد، و ما نیز همواره در حال شنیدن اخبار تازه ای درباره جنگ ابدیت هستیم. در حال حاضر ما اطلاعات زیادی درباره Avengers 3 داریم اما مهم ترین مساله برای طرفداران اکنون مدت زمان فیلم است. که شاید فاش شده باشـد.

یکی از کاربران وبسایت Reddit که AnotherThing728 نام دارد، ساعتی پیش تصویری منتشر کرد از SM Cinema (بزرگترین تئاتر زنجیره ای در فیلیپین) که طبق آن «ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ: ﺟﻨﮓ ﺍﺑﺪﯾﺖ» ۱۵۰ دقیقه است. اما تا زمانی که خود مارول مـدت زمان این فیلم را فاش نکند نمی توانیم قاطعانه در مورد آن صحبت کنیم، ولی ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه برای فیلمی به این عظمت زمانی منطقی به نظر می رسد. بعلاوه تانوس خبیث بعنوان ترسناک ترین ابرشرور دنیای سینمایی مارول شناخته می شود، از طرفی تعداد شخصیت های فیلم خیلی خیلی زیاد است و کارگردان ها – جو و آنتونی روسو – باید زمان کافی برای پرداختن به این شخصیت ها داشته باشنـد. برای اینکه هر شخصیت زمان کافی برای هنرنمایی داشته باشد، و برای اینکه بتوانند به درستی به هر شخصیت بپردازنند و فیلم خیلی سریع جلو نرود، چنین مدت زمانی کاملا منطقی و حتی کم هم است. هر شخصیت حداقل باید در یک یا دو صحنه بدرخشد، اینطور نیست؟

کاملا درست است که هنوز دو ماه تا شروع اکران مانده و مدت زمان فاش شده ممکن است دروغ باشد، اما توجه کنید که در ماه سپتامبر اعلام شد فیلم Star Wars: The Last Jedi قرار است ۱۵۰ دقیقه باشد و همینطور هم شد. حـال اگر این مدت زمان درست باشد، بدین معنی است که ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ ۳ طولانی ترین فیلم MCU تا به امروز خواهد بود، حتی سه دقیقه بیشتر از Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) که آن هـم توسط برادران روسو کارگردانی شده بود، و تعداد زیادی از شخصیت های مارولی را کنـار هم قرار داد و حرکتی کاملا بی سابقه در این دنیای سینمایی مشهور بود، پس کاملا طبیعی است که Infinity War طولانی تر هم باشد. تمام نگهبانان کهکشان، شخصیت های Doctor Strange و همچنین جنگویان واکاندا به شخصیت های فاز اول MCU می پیوندند تا در کنار هم به یک جنگ بزرگ پایان دهند و جلوی نابود شدن زمین و کل کهکشان را بگیرنـد.

در انتها باید اشاره کنیم که اکران The Avengers 3 از چهارم مه سال ۲۰۱۸ مصادف با جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷ آغاز خواهد شد؛ تقریبـا دو ماه دیگر.

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *