مراسم افتتاحیه فصل دوم «13 دلیل برای…» لغو شد

کمپانی نتفلیکس از لغو افتتاحیه فصل دوم «13 دلیل برای…» خبر داد. به دنبال تیراندازی خونین دبیرستان سانتا فه تگزاس و کشته شدن دست‌کم ده نفر در این حادثه در اوایل روز جمعه، این مراسم که قرار بود جمعه شب در لس آنجلس برگزار شود بنا به اعلام نتفلیکس منتفی شد. این پلتفرم آنلاین با انتشار بیانیه‌ای علاوه بر ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این تیراندازی مرگبار اعلام کرد: «به دلیل مصیبت وارده، ما امشب مراسم افتتاحیه فصل دوم «13 دلیل برای…» را لغو می‌کنیم.»

به نوشته ورایتی، پیش از این قرار بود ستاره‌های این سریال پربیننده از جمله کاترین لنگفورد، دیلن مینت، کیت والش، آلیشا بو، کریستین ناوارو، برندنفلین، مایلز هایزر، جاستین پرینتایس، راس باتلر و عده‌ای دیگر از عوامل سازنده سریال به همراه سلنا گومز تهیه‌کننده اجرایی «13 دلیل برای…» در این مراسم شرکت کنند.

سریال «13 دلیل برای…» به خاطر به تصویر کشیدن موضوعات حساس از جمله خودکشی و معضلات نوجوانان در سن بلوغ به شدت مناقشه‌برانگیز و جنجال‌ساز شد، تا جایی‌که شماری از مدارس کانادا در اقدامی اعتراض‌آمیز تماشای این سریال را برای شاگردان‌شان ممنوع اعلام کردند.

خط داستانی سریال که بر اساس رمانی به همین نام اقتباس شده؛ مجموعه وقایعی را دنبال می‌کند که به خودکشی هانا بیکر نوجوان می‌انجامد و موضوعاتی مانند قلدری و آزار جنسی در مدارس امریکا را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این در بخش‌هایی از سریال، اشاراتی هم به استفاده خشونت‌آمیز از سلاح آورده شده است. در پایان فصل اول، شخصیت هایزر «الکس» بعد از زخمی کردن خودش با اسلحه در بیمارستان بستری می‌شود.

بعضی از ستاره‌های سریال از جمله مینت، بو و ناوارو در رابطه با حادثه مرگبار اخیر در توییترشان واکنش نشان داده‌اند. هر 13 قسمت فصل دوم «13 دلیل برای…» از دیروز (13 ماه مه) در دسترس کاربران سرویس آنلاین نتفلیکس قرار گرفته است.

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *