اکران جهانی فیلم «مومیایی» (The Mummy) از دو هفته قبل آغاز شده و این پروژه‌ی 125 میلیون دلاری که «تام کروز» هم در آن نقش‌آفرینی کرده تا این لحظه تنها 61 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته است. با وجود اینکه فیلم در ایالات متحده با استقبال مخاطبین همراه نشده اما فروش خارجی قابل توجه و 236 میلیون دلاری فیلم تا جایی پیش رفته که عنوان پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی دوران بازیگری تام کروز را به نام خود ثبت کرده است. این فروش برای اثری که بشدت از سوی منتقدین مورد نکوهش قرار گرفته چندان بد به نظر نمی‌رسد، و طبق اظهارات «الکس کورتزمن» کارگردان فیلم تنها چیزی که اهمیت دارد همین استقبال مردم است و بس.

این فیلمساز 43 ساله‌ که بیشتر با «پیشتازان فضا» و «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2»، و فیلمنامه‌ی «ترنسورمرها» شناخته می‌شود، در مصاحبه با بیزینس اینسایدر می‌گوید: «به نظر من این فیلم برای مردم ساخته شده و بنابر تجاربی که من دارم، مردم و منتقدین همیشه ساز مخالف زده‌اند. البته خیلی دوست دارم که منتقدین فیلمم را دوست داشته باشند، کیست که نخواهد، اما ما برای مردم فیلم می‌سازیم و نه منتقدین.»

وی در ادامه اعتراف می‌کند که با این حال از گزند نقدهای منفی در امان نمانده و مواجهه با چنین واکنش‌هایی، وقتی که مدت زیادی را صرف ساخت یک فیلم کرده باشی «روحت را می‌خورد.»

بهرحال علیرغم اینکه استقبال مناسب مردم از فیلم «مومیایی» موجب نجات استودیوی یونیورسال شده و ضرری را متوجه این شرکت فیلمسازی نکرده، هالیوودیان سخت در پی آنند تا را حلی برای مزاحمت‌های منتقدینی بیابد، که این روزها سرنوشت فروش فیلم‌ها را بدست گرفته‌اند.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *