دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve)، پس از ساخت فیلم‌های موفقیت‌آمیزی با بودجه‌ی متوسط، از جمله Arrival «ورود»،Sicario «سیکاریو» و Prisoners «زندانیان»، تصمیم به کارگردانی فیلمی با بودجه بالا تحت عنوان Blade Runner 2049«بلید رانر ۲۰۴۹» گرفت، که دنباله‌‌ی فیلم کلاسیک و کالت Blade Runner «بلید رانر» خواهد بود و طرفداران انتظار بالایی از آن دارند. با سینما گیمفا همراه باشید.

ویلنوو در جریان مصاحبه‌اش با The Canadian Press، گفت که به‌خوبی از انتظار بالای طرفداران از این دنباله و فشاری که بر رویش هست، آگاه است.

“سطح انتظارات از این فیلم بسیار بالاست و افراد زیادی با آغوش باز –و یک چوب بیسبال- منتظر این فیلم هستند. دلایل واضح این (سطح از) انتظارات این است که فیلم نخست، شاهکار بود و (فیلم دوم) پروژه‌ای بسیار ریسکی و چالشی محسوب می‌شود. اما من می‌گویم که این باارزش‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربه‌ی زندگی من تاکنون بوده‌است و (از بابت آن) بسیار هیجان زده‌ام.”

او همچنین خواست که طرفداران بدانند که Blade Runner 2049 حاوی المان‌های زیادی از فیلم اصلی خواهد بود و به ریشه‌اش پایبند است:

“فیلم نخست، یک فیلم نوآر (Noir) بود؛ همراه با سطح زیادی از مضامینی نظیر افسردگی و بحران وجودی انسان. ما از فضای فیلم نخست فاصله نخواهیم گرفت. (Blade Runner 2049) همان سبک و همان اتمسفر را دارد.”

اکران عمومی Blade Runner 2049، از روز جمعه ۱۴ مهرماه ۱۳۹۶ (۶ اکتبر ۲۰۱۷ میلادی) در سراسر سینماهای جهان آغاز خواهد شد.

توسط مهرداد میرشاهی

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *