افراد زیادی وجود دارند که همیشه آرزوها و ایده های کسب و کار خوبی در ذهن خود داشته اما همه آنها با یک مشکل دست و پنجه نرم می کنند و آن هم نداشتن سرمایه است.
اگرچه سرمایه همیشه یکی از بزرگ ترین چالش های شروع یک کسب و کار بوده، اما به هیچ وجه نمی تواند توجیه خوبی برای عدم تاسیس یک کسب و کار باشد.

بسیاری از کارفرمایانی که ایده‌های بسیار بکری در سر دارند، همیشه به دنبال جمع آوری سرمایه ‌ی کلان هستند تا فکر خود را عملی سازند. اما با نگاهی به دنیای اطراف می بینیم که تاکنون تعداد بسیار زیادی از کارگزاران موفق، با تلاش روز افزون و بضاعت کم، اقدام به راه اندازی کسب و کار خود کرده و به موفقیت های چشمگیری نیز دست یافته اند. بنابراین همیشه راهی برای شروع یک کسب و کار وجود خواهد داشت حتی اگر منبع درآمد کافی در دست نباشد.

آیا شما هم جزو کسانی هستید که ایده کسب و کار خوبی در سر دارید اما به دلیل نداشتن سرمایه از شروع کار بازمانده اید؟

۱- برای شروع کار از مشاوره های رایگان کمک بگیرید

نیکول دبوم «Nicole DeBoom» یک ورزشکار بسیار حرفه ایست که به مدت ۱۱ سال در رشته‌ی سه‌گانه فعالیت کرده است. نیکل اطلاعات بسیار زیادی در مورد لباس‌های ورزشی زنانه داشت اما راجع به صنعت پوشاک چیز زیادی نمی دانست. راه حل او این بود که از یک گروه مشاوره کمک گرفته تا علاوه بر اینکه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار وی قرار می دهند، او را با افراد دیگری نیز در این صنعت آشنا کنند. نیکول توضیح می‌دهد:

در اوایل کار تنها هفته‌ای یک بار، جلسه های بسیار کوتاه در حد صرف قهوه داشتیم. از همان ابتدا هدفم این بود که از گفته های آن ها استفاده کنم و آنها را به خاطر بسپرم.

نتیجه‌ی کار به اینصورت بود که نیکول بعد از مدتی منابع مورد نیاز را پیدا کرد، کمپانی خود را تاسیس کرد. جالب است که بدانید وی تاکنون بالای ۲۵ میلیون دلار، لباس ورزشی را به فروش برساند.

استفاده از مشاوران نقش مهمی در موفقیت بیزینس نیکول داشته است. او در مصاحبه اخیر خود اظهار کرد که مشاوران کلید اصلی موفقیت وی بوده اند.

۲- شرکا و سرمایه گذاران مشتاق برای کسب و کار خود پیدا کنید

یکی از مزیت های بهره‌گیری از مشاوره‌‌های تجاری، پیدا کردن شرکای بالقوه ایست که حاضرند در شرکت شما سرمایه‌گذاری کنند. جف وستر «Jeff Wester » می تواند مثال خوبی باشد. وی در نظر داشت یک کارگاه آهنگری به سبک قدیمی در اورگون (Oregon) بسازد. در این میان او با یک شخص ثروتمند آشنا شد که از تجربه‌ی خوبی در مورد کار جف برخوردار بود. آن شخص یک قطعه زمین در اختیار جف قرار داد و هزینه‌های لازم برای خرید وسایل کارگاه را هم فراهم کرد. بعد از آن هم یک سفته از جف به عنوان ضمانت گرفت. حال بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی جف در کسب‌ و کار خود موفق شده و توانسته است تمام بدهی‌های خود به همراه سود سرمایه‌گذاری را پرداخت کند.

۳- برای شروع کار از تجهیزات دسته دوم و یا قرضی استفاده کنید

جاستین گلد «Justin Gold» بهترین کره‌ی آجیلی را با استفاده از همزن و خردکن در آشپزخانه خود، تولید می‌کرد تا آنها را در بازار محلی به فروش برساند. بعد از گذشت مدتی وی تصمیم می گیرد کار خود را گسترده تر کند. بنابراین با چند تولید‌کننده‌ ی بزرگ کره‌ ی بادام‌ زمینی وارد گفتگو می شود. ولی صاحبان کارخانه به او می گویند که نمی‌توانند عسل و شیره‌ ی افرا را وارد دستگاههای خود کنند چرا که باعث سوختن آن‌ها می‌شوند.

بعد از آن جاستین به خود گفت که چگونه می شود او بتواند این کار را در آشپزخانه‌ی خود انجام دهد اما کارخانه‌ های بزرگ با داشتن تجهیزات چند میلیون دلاری قادر به انجام آن نباشند. اما او نا امید نشد و تصمیم گرفت چند وسیله دست دوم شبیه به آن چه که در آشپز خانه داشت، با قیمت ناچیزی تهیه کند. حال جاستین به جایی رسیده است که توانایی دارد بیزینس خود را به قیمت ۲۸۶ میلیون دلار به صنایع غذایی Hormel بفروشد.

۴- محصول جالبی برای فروش به بازار ارائه کنید

آلن لیم «Allen Lim» که از شروع حرفه اش در صنعت دوچرخه ‌سواری فعالیت داشت، با تولید نوشیدنی‌ های هیدراتاسیون طبیعی که مورد علاقه ی عده ی زیادی از دوچرخه سواران بود، روزگار می گذراند. بعد از مدتی وی تصمیم گرفت که فعالیت خود را به‌ صورت حرفه‌ ای و در قالب بیزینس ادامه دهد، اما به دلیل نداشتن سرمایه‌، از گسترش کار خود منصرف شد. اما آلن به کار تک نفره خود ادامه داد و یک گاری قدیمی مخصوص پخت کیک فانلی خرید و آن را به یک آشپز‌خانه‌ی تولید بوریتو «نوعی غذای مکزیکی» تبدیل کرد. او همچنان فروش بوریتو را با حضور در مسابقات دوچرخه‌سواری مختلف، ادامه داد تا بازاریابی محصولات شرکت خود را تأمین کند. بالاخره وی توانست با استفاده از درآمدی که از فروش بوریتو کسب کرد، شرکتی با نام «Skratch Labs» را تاسیس کرده و به تولید محصولات سالم و طبیعی برای ورزشکاران بپردازد.

۵- قبل از تولید محصول آن را پیش فروش کنید.

بهترین نشانه برای شکوفایی و موفقیت یک بیزینس خرید محصولات شرکت توسط مشتریان است. در بسیاری از موارد، شما می‌توانید محصولات خود را حتی قبل از تولید، به فروش برسانید. به عنوان مثال یک کارآفرین توانست نیم میلیون دسر یخ‌ زده را قبل از تولید به فروش برساند. همچنین دیوید کن «David Cann» توانست محصولات خود، دابل روبات (Double Robot) را با قیمت یک میلیون دلار، قبل از تولیدشان به فروش برساند. و یا شرکت «Power Practical» پیش از آنکه دستگاه ‌های تولید انرژی خود را بسازد، آنها را در کیک ‌استارتر بفروشد و مبلغ ۱.۵ میلیون دلار  درآمد کسب کند. پس قبل از اینکه زمان و هزینه‌ی زیادی در تولید انبوه محصول خود صرف کنید، با عرضه‌ی تعدادی از آن‌ها به مشتریان، می‌توانید بازار فروش آن را ارزیابی کنید.

در مجموع می توان گفت همیشه راه هایی برای راه اندازی کسب و کارهای مختلف با سرمایه‌ ی اندک، نیز وجود دارد. در ابتدا گروهی از مشاوران را که بتوانند به صورت رایگان اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهند، پیدا کنید. با سرمایه‌ گذاران مشتاق آشنا شوید و در شروع کار از تجهیزات دسته دوم و ارزان‌ قیمت استفاده کنید. شما می توانید برای تولید بخشی از سرمایه لازم، محصولات جانبی را به فروش برسانید و یا  قبل از تولید محصولتان، آن‌ها را پیش فروش کنید. پس نگذارید وقتتان تلف شود و نبود سرمایه سد راهتان شده و جلو اهدافتان را بگیرد.

Vitrino

insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *