راهکارهایی برای سئو و بهینه سازی وب سایت

استفاده از شبکه های اجتماعی باعث ارسال سیگنال هایی به موتورهای جستجو می گردد که این سیگنال ها تاثیر بسیار مثبتی در رنک وب سایتخواهند داشت. اخیرا اهمیت این سیگنال ها برای موتورهای جستجو بیشتر شده و اهمیت بیشتری برای آن قائل هستند. بنابراین بهترین شبکه‌های اجتماعی در جهت کسب و کار خود را بیابید و صفحه شرکت و مجموعه خود را در آن راه اندازی نمایید و با آن شروع به فعالیت نمایید. چند نکته در مورد شبکه های اجتماعی:

– سعی نمایید هرچند روز ارسال جدیدی بر روی صفحه خود داشته باشید.
– مشتریان خود را ترغیب نمایید تا صفحه شبکه اجتماعی شما را لایک نمایند.
– با منابع کاری خود از طریق شبکه اجتماعی متصل شده و از طریق صفحه خود فعالیت نمایید.
– اخبار مهم و مقالات جدید را بر روی شبکه‌های اجتماعی خود بارگذاری نمایید.

در حقیقت مدت زمان ماندن کاربران وب سایت در سایت مهمترین فاکتور رنک دهی موتورهای جستجو می باشد و بنابراین می‌بایست سعی نمایید هرچه می توانید مدت زمان کاربران را در سایت خود بالا ببرید. روش های مختلفی برای بالا بردن مدت زمان گشت زنی کاربران در وب سایت وجود دارد که در بخش زیر به چند مورد از آن اشاره می‌نماییم:
– ارائه مقالات کامل و مفید در سایت در زمینه شغلی
– تبدیل سایت به مرجع تخصصی اطلاعات در زمینه مورد نظر
– طراحی سایت بصورت کاربر پسند و مفهومی تا کاربر را تشویق به ماندن در سایت نماید
– ارائه اطلاعات سایت بر اساس نیازمندی‌ها و اولویت های کاربران شما

چندین ماه است که گوگل نسخه موبایلی را یکی از فاکتورهای رنک‌دهی وب سایت در نتایج جستجو درنظر گرفته است و بنابراین سایت هایی که نسخه موبایلی دارند رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهند گرفت. امروز با توجه به افزایش گسترده استفاده کنندگان از موبایل و تبلت برای مرور وب سایتطراحی نسخه موبایلی وب سایت بسیار ضروری است. در حقیقت کاربر می‌بایست بتواند توسط موبایل و تبلت به راحتی و بدون نیاز به اسکرول صفحه و زوم، وب سایت شما رویت نماید و مطالب آن را مطالعه نماید.
همچنین در صورتی که وب سایت شما امکان خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهد، کاربران می بایست بتوانند عملیات های لازم را در سایت شما به راحتی انجام دهند در غیر این صورت ممکن است وب سایت شما را به دلیل عدم نمایش درست در موبایل و تبلت ترک نمایند که به ضرر کسب و کار شماست.

سرعت وب سایت یکی از مهمترین المان‌ها و فاکتورهای موتورهای جستجو برای رنک‌دهی سایت‌هاست، بنابراین هرچه می توانید سرعت لود شدن وب سایت خود را بالاتر ببرید و از گرافیک‌ها و المان‌های سنگین در سایت کمتر استفاده نمایید. در صورت امکان بهتر است به جای هاست اشتراکی؛ سرور وی پی اس و یا اختصاصی تهیه نمایید که سرعت بهتری دارند.

سئو کلاه سیاه معمولا به روش‌های گفته می‌شوند که سایت را سریع به صفحه اول گوگل منتقل می‌نمایند و معمولا ریسک دارند و ممکن است موتورهای جستجو متوجه این روش‌ها شوند و سایت را به کلی از نتایج جستجوی خود خارج سازند. معمولا سئوکاران کلاه سیاه بر روی گرفتن بک لینک‌های بسیار با حجم بالا از سایت های مختلف و تمرکز بر روی استفاده از کلمات کلیدی در لینک‌های ورودی به وب سایت کار خود را پایه گذاری می نمایند.

سئو کلاه سفید به روش‌های اصولی و درست سئو گفته می‌شود که معمولا در بلند مدت جواب می‌دهند و در این روش سئو معمولا بر بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت، تولید محتوا برای وب سایت و گرفتن لینک‌های ورودی باکیفیت به وب سایت تمرکز می‌گردد. این روش به رضایت کاربران وب‌سایت از وب‌سایت با ارائه مطالب با کیفیت به بهترین وجه ممکن تمرکز دارد که هیچ ریسکی را نیز متوجه وب‌سایت نخواهد ساخت و تاثیر آن بر روی وب‌سایت بلند مدت و دائمی خواهد بود.

هنگامی که استانداردهای سئو را درباره‌ی صفحات وب‌سایت خود انجام دادید، نوبت به بررسی Link می‌رسد. به زبان ساده Link Popularity یعنی تعداد لینک‌هایی که به وب‌سایت شما منتهی می‌شوند. در این موضوع علاوه بر تعداد صفحاتی که به شما لینک داده‌اند اهمیت و کیفیت آن صفحات نیز مهم است. به یاد دارید anchor text مورد استفاده برای لینک دادن به سایت شما نیز اهمیت دارد. علاوه بر این‌ها الگوریتم‌های link popularity در موتورهای جستجو قدمت لینک‌ها را نیز در نظر میگیرند. یعنی لینک‌های قدیمی‌تر قدرت بیشتری دارند. همچنین موتورهای جستجو سعی می‌کنند میزان ارتباط محتوای سایتی را که به شما لینک داده است در محاسباتشان لحاظ نمایند. البته این کار به علت فردی بودن بیش از حد این مسائل دشوار می باشد. موتورهای جستجو برای چیزی که می‌توان از سایت‌های دیگر در مورد link popularity شما دریافت و نسبت به چیزی که از محتوای سایت شما دریافت می شود اهمیت بیشتری قائلند. علت اصلی این کار به زبان ساده این است که نمی‌توان به صاحب سایت اعتماد کرد. در واقع link popularity یکی از مولفه‌های فرمول موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی سایت می‌باشد. عرف این است که وقتی شخصی به سایت شما لینک می‌دهد یعنی آن سایت را خوب و مفید می‌داند و میخواهد که بازدیدکنندگان سایتش را به مطالب شما دعوت کند. بنابراین سایت‌هایی که بیشترین لینک‌ها را دارند احتمالا بهترین سایت‌ها هستند. موتورهای جستجو لینک‌ها را به صورت رای میبینند.

از آنجایی که ‌نمیخواهیم برای تعیین میزان موفقیت کارهایی که در راستای اهداف سئو انجام شد گزارشات رتبه بندی را معیار قرار دهیم به آیتم مناسب‌تری نیاز داریم که آن Web Analytics یا تحلیلگر وب میگویند. استفاده از این تحلیلگر آسان است و تنها هزینه‌ی آن این است که اطلاعات مورد نظر را در اختیار گوگل قرار دهید. این ابزار نسبت به روزهای ابتدایی‌اش بسیار پیشرفت کرده و تقریبا برای تحلیل تمام وب سایت‌ها اولین انتخاب می‌باشد. تنظیمات اولیه این تحلیلگر بسیار ساده است.
هر عملیاتی که یک بازدیدکننده در وب‌سایت انجام میدهد Conversion نامیده می شود. در واقع Conversion معیار بسیار مهمی در سئو به حساب می‌آید زیرا با توجه به این معیار می توان دریافت که کدام کلیدواژه عملا مثبت واقع شده است.
کارهایی که به عنوان Conversion در نظر گرفته می‌شود نگاهی می‌اندازیم. کارهایی مانند تکمیل فرم، ثبت‌نام برای خبرنامه‌ها، مشاهده صفحات مشخص و نیز خرید محصولات دیگر نمونه‌هایی از Conversion هستند. تقریبا تمام سایت‌ها باید صفحه‌ای دارای یک فرم به اصطلاح contact us داشته باشند..

تگ Meta Description مکان دیگری برای استفاده از کلیدواژه‌های منتخب میباشد. چنانچه شخص کلیدواژه‌هایی را مورد جستجو قرار دهد، آن کلیدواژه توسط موتورهای جستجو شاخص‌گذاری می‌شود.
اگر عبارتی که کاربر برای جستجو تایپ کرده است در meta description وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که موتور جستجو به جای نمایش meta description در بخشی از متن موجود در صفحه که دارای کلیدواژه مورد جستجو می‌باشد به نمایش درآورد. بنابراین اگر می‌خواهید توصیف مورد نظر شما به نکایش در‌آید باید کلیدواژه اصلی را در تگ meta description بگنجانید وگرنه این متن را کسی نخواهد دید. نکته‌ی اصلی درباره‌ی meta description این است که مانند تگ title باید از کلیدواژه‌ها در آن استفاده نمایید.

تگ title یکی از مهمترین مولفه‌های برنامه سئو میباشد. تمام موتورهای جستجو برای این‌ نوع تگ اهمیت بسیار زیادی قائلند. بنابراین باید مهمترین کلیدواژه‌های هر صفحه از وب سایت را در تگ title مورد استفاده قرار دهید. باید اطمینان حاصل نمایید که وب سایت شما این اجازه را میدهد برای هر صفحه از آن تگ title را سفارشی نمایید.
یکی از جاهایی که تگ title را میتوان دید source code صفحه است. برای مشاهده‌ی source code سایت در قسمتی از صفحه کلیک راست کرده و گزینه view source را انتخاب نمایید.

اصلی‌ترین آیتمی که در بالابردن رتبه‌ی سایت موثر است یافتنِ کلمات کلیدی متناسب با موضوع سایت است. این کار به عهده‌ی سئوکار است که متناسب با موضع و صفحات سایت باید کلمه کلیدی مناسب را پیدا کند. همچنین برای یافتن کلمات کلیدی مناسب میتوانید از دو نرم افزار گوگل (( google trend و google keywords )) که مخصوص این کار است استفاده کرد. کافیست کلمات مورد نظر خود را وارد کنید تا کلمات مرتبط دیگر را نیز به شما پیشنهاد دهد.

در بحث سئو؛ سرفصلی به نام (( بک‌لینک )) وجود دارد که به معنای گرفتن لینک از دیگر سایت‌هاست به منظور ارتقای رتبه‌ی سایت و همچنین بالابردن کلمه‌کلیدی مورد نظر. ایجاد لینک از سایت‌های دیگر کاریست که باید پیوسته و مداوم صورت گیرد. درواقع بک‌لینک سازی حساس‌ترین و خطرناک‌ترین بخش سئو است که باید با دقت انجام شود.
برای ایجاد بک‌لینک به سایت خود میتوانید از وبلاگ‌ها، فروم‌ها، انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.
همچنین دقت داشته باشید روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز نکنید و برای لینک دادن به صفحات وب سایت از کلمات کلیدی متفاوت استفاده کنید.
نکته‌ای که بسیار مهم است سعی کنید بک‌لینک سازی بصورت دستی انجام شود و از ابزارهای بک‌لینک سازی استفاده نکنید.

تانی کال

اسکیل ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *