افزایش نامگذاری نوزادان بر اساس شخصیت‎های سریال «بازی تاج و تخت»

در سال گذشته بسیاری از دختران نوزاد به نام «آریا» در انگلستان نامگذاری شدند. براساس گزارش BBC نام‎هایی از جمله «کالیسی» و «تیریون»، پس از نام «آریا» در میان دیگر شخصیت‎های معروف سریال «بازی تاج و تخت»، در میان نوزادان در حال افزایش است. همچنین طرفداران «میسی ویلیامز» ثابت کردند که نام او تا اکنون محبوب ترین نام بوده. شاید به این خاطر است که شخصیت «آریا استارک» جوان بسیار محبوب است و نام او ساده‎تر از «دنریس» بیان می‎شود. از زمان آغاز سریال «بازی تاج و تخت» تا اکنون 343 نوزاد دختر در انگستان با اسم «آریا»، 73 نوزاد با نام «کالیسی» و 11 نوزاد با نام «تیریون» نامگذاری شده‌اند.

گرچه آمار دقیقی داده نشده است، اما اطلاعات به دست آمده نشان می‎دهد که در سال 2017 انتخاب نام «سانسا» برای نوزادان دختر به بیشترین میزان خود رسید. علاوه بر سریال «بازی تاج و تخت»، فیلم «موانا» و «جنگ ستارگان» بیشترین تاثیر را در زمینه انتخاب اسم داشته‎اند. 149 نوزاد با نام «لیا» نامگذاری شده‎اند. شاهزاده «لیا» یکی از شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» است که «کری فیشر»، نقش او را بازی کرده‌است. در میان نوزادان پسر، 21 نوزاد با نام «کایلو رن»نامگذاری شده‎اند. «کایلو رن» نیز یک دیگر از شخصیت‎های خیالی در مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» است.

سریال «بازی تاج و تخت» امسال نیز نامزد دریافت جایزه امی بهترین سریال درام شده، و بار دیگر موفق به دریافت این جایزه شد. فصل هشتم و نهایی آن سال آینده از شبکه HBO پخش می شود. هرچند تاریخ انتشار این فصل به طور دقیق هنوز مشخص نشده است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *