بودجه Tenet نولان 205 میلیون دلار خواهد بود

فیلم‌های «کریستفر نولان» با مقیاس عظیم‌ و سکانس‌های پرخرج‌شان شناخته می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که فیلم «عقیده» (Tenet) این فیلمساز حتی پرهزینه‌تر از پیش باشد. تابستان گذشته گزارش شد که برادران وارنر فیلم جدید نولان را با بودجه‌ی ۲۲۵ میلیون دلاری می‌سازد، اما این هفته ورایتی و کلایدر گزارش می‌دهند که بودجه‌ی «عقیده» ۲۰۵ میلیون دلار و کمتر از رقم برآوردشده‌ی قبلی است. با این حال همچنان پرخرج‌ترین پروژه‌ی اریجینال نولان تا به امروز خواهد بود.

پرخرج‌ترین فیلم نولان «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) است که پیش‌تر تنها پروژه‌ی بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری کارگردان به شمار می‌آمد. «تلقین» (Inception)، «بین‌ستاره‌ای» (Interstellar)، و «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) همگی با بودجه‌ای ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلای تولید شدند. «دانکرک» (Dunkirk) او نیز با بودجه‌ی متوسط ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد. بیشتر استودیوها در تأمین چنین هزینه‌هایی برای یک فیلم اریجینال مردد می‌مانند، اما نولان اخیراً اعتماد برادران وارنر را در یک دهه‌ی گذشته با تولید فیلم‌های پرفروش و تحسین‌شده جلب کرده است. لازم به یادآوری است که بودجه‌ی ۲۰۵ میلیون دلاری «عقیده» تنها برای تولید فیلم هزینه می‌شود و مخارج بازاریابی و تبلیغات آن هم به نوشته‌ی کلایدر ۹ رقمی است.

بودجه‌ی سنگین «عقیده» کم و بیش تأیید می‌کند که نولان برای فیلم جدیدش مخاطبین را غافلگیر خواهد کرد، اما اینکه چگونه هنوز مشخص نیست. فیلم «تلقین» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و خیابان‌های درهم تنیده‌اش نزدیک به ۱۶۰ میلیون دلار هزینه داشت، و «بین‌ستاره‌ای» به همراه «متیو مک‌کانهی» برنده‌ی اسکار و جلوه‌های ویژه‌ی گسترده با ۱۶۵ میلیون دلار ساخته شد. «جان دیوید واشینگتن» و «رابرت پتینسون» در «عقیده» ایفای نقش می‌کنند، دو بازیگر قابل‌احترام که انتظار نمی‌رود دستمزدی در سطح دی‌کاپریو و مک‌کانهی دریافت کرده باشند. بنابراین باید دید بودجه‌ی ۲۰۵ میلیون دلاری فیلم کجا رفته است؟

برادران وارنر تاکنون اطلاعات زیادی از «عقیده» فاش نکرده اما استودیو تأیید می‌کند که پروژه در هفت کشور مختلف از جمله دانمارک، استونی، هند، ایتالیا، نروژ، آمریکا و بریتانیا فیلمبرداری شده است. تریلر فیلم فاش کرد که شخصیت جاسوس فیلم با بازی واشینگتن را در حال انجام مأموریت نشان داد، اما سکانس‌های تعقیب و گریز با اتومبیل با وجود خوش‌ساخت بودن‌شان نمی‌تواند موجب بالا رفتن بودجه شده باشند.

«عقیده» در تاریخ ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۲۰ (۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹)‌ در آمریکا اکران می‌شود.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *