تهیه‌کننده «جنگ ستارگان»: قطعاً فیلمی به کارگردانی یک زن ساخته می‌شود

با بسته شدن پرونده‌ی سه‌گانه‌ی سوم «جنگ ستارگان» پس از اکران «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» «کیتلین کندی» مدیر لوکاس‌فیلم وعده داده است که کارگردانان زن هم برای قسمت‌های بعدی چندگانه پشت دوربین قرار می‌گیرند. تمامی قسمت‌های پیشین «جنگ ستارگا» توسط مردان کارگردانی شده و به همین علت کندی در سال‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته است. او به تازگی در مصاحبه با بی‌بی‌سی در حین برگزاری مراسم بفتا، در خصوص احتمال کارگردانی زنان برای «جنگ ستارگان» می‌گوید: «قطعاً. بدون تردید.»

کندی سپس در مورد سریال «مندلوری» که داستانش در دنیای «جنگ ستارگان» روی می‌دهد می‌گوید این عنوان موج جدیدی از فیلمسازان زن را معرفی کرد. بعضی از اپیزودهای فصل اول سریال توسط «برایس دالاس هاوارد» کارگردانی شدند و «دبرا چو» نیز قرار است سریال دیگری با حضور «یوان مک‌گرگور» در نقش «اوبی-وان» را بسازد. کندی می‌گوید: «ما در حال حاضر هم کارگردان زن داریم. در سریال «مندلوری» سه زن بر روی پروژه کار کردند و «دبرا چو» سریال «اوبی-وان» را می‌سازد. استعدادهای درخشانی پرورش می‌دهیم.»

تولید سریال «اوبی-وان» اخیراً به علت نارضایتی کندی از فیلمنامه موقتاً متوقف شده است. این سریال که قرار است در شش اپیزود ساخته شود، در نهایت ساخته خواهد شد اما در ساختار داستان باید اصلاحاتی صورت گیرد. تاکنون فیلمی در دنیای «جنگ ستارگان» توسط زنی کارگردانی نشده، اما «ویکتوریا ماهونی» اخیراً با فعالیت در مقام دستیار کارگردان در فیلم «ظهور اسکای‌واکر» تاریخ‌سازی کرد.

کندی در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود که بسیاری از زنان پتانسیل کارگردانی یک فیلم «جنگ ستارگان» را دارند و او با آن‌ها مذاکره کرده است. با این‌ حال، چندگانه هنوز بدون مشارکت کارگردانان زن پیش می‌رود. تاریخ اکران قسمت‌های بعدی چندگانه هنوز مشخص نشده است. «رایان جانسون» کارگردان «آخرین جدای» (The Last Jedi) در حال توسعه‌ی یک سه‌گانه‌ی جدید است و منتظر دستور لوکاس‌فیلم مانده تا کارش را آغاز کند. «دیوید بنیاف» و «دن وایس» نویسندگان «بازی تاج‌وتخت» نیز برای کارگردانی یک سه‌گانه‌ی دیگر استخدام شدند اما همکاری خود با لوکاس‌فیلم را پایان دادند تا برای نت‌فلیکس پروژه‌هایی را تولید کنند. «کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول هم در حال توسعه‌ی فیلمی برای «جنگ ستارگان» است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *