«زک اسنایدر»: نگران بودم برادران وارنر از من شکایت کند

«زک اسنایدر» به تازگی در مصاحبه با «ساندی تایمز» فاش کرده است که ابتدا نگران بوده برای حمایت از جنبش «کات اسنایدر را منتشر کنید» (#ReleaseTheSnyderCut) استودیوی برادران وارنر را خشمگین کند.

اسنایدر «لیگ عدالت» (Justice League) را در مرحله پس از تولید رها کرد چرا که به دنبال خودکشی دخترش توان ادامه دادن و بحث کردن با استودیو را نداشت. وارنرها سپس «جاس ویدن» را جایگزین او کردند و صحنه‌های جدیدی به تولید رساندند تا لحن فیلم تغییر کند. اسنایدر در سال ۲۰۲۰ دعوت هواداران برای احیای کات خودش را پاسخ داد و در نهایت برادران وارنر برای انتشار این نسخه از اچ‌بی‌او مکس چراغ سبز نشان داد.

اسنایدر در مورد حمایت از درخواست هواداران می‌گوید: «بیشتر نگران بودم که استودیو از من شکایت کند. کاری کند که ساکت شوم. واقعیت این است: آن هواداران ۷۵۰ هزار دلار جمع‌آوری کردند تا در مورد خودکشی اطلاع‌رسانی شود. آن‌ها جان انسان‌هایی را نجات دادند. حقیقت این است. اما از سوی دیگر، آیا برانگیخته کردنشان لذت‌بخش بود؟ برای یک کار آگاهی‌بخش؟ بله. آن‌ها هدف آسانی بودند. اما همچنان به جمع‌آوری پول ادامه می‌دهند. جمعیت‌های زیادی از هواداران وجود ندارند که اطلاع‌رسانی در مورد سلامت روان و جلوگیری از خودکشی را در اولویت بالاتری نسبت به دیدن فیلمی که دوست دارند قرار بدهند. برای من سخت است که از آن‌ها ناراحت باشم.»

«لیگ عدالت زک اسنایدر» تا آینده‌ای دور آخرین فیلمی خواهد بود که این کارگردان برای برادران وارنر ساخته است. اسنایدر به زودی «ارتش مردگان» (Army of the Dead) را از نت‌فلیکس پخش می‌کند و چندگانه‌ای بر اساس آن به تولید می‌رساند. او در مصاحبه اخیرش می‌گوید دیگر توان تحمل دخالت استودیوها را ندارد.

اسنایدر می‌گوید: «کار وقتی دشوار می‌شود که کارگردانی با یک نگاه خاص را استخدام کنید و از او بخواهید در کاری مشارکت کند که از او نخواسته‌اید. کارگردان سفارشی‌ساز؟ چنین فیلمسازانی بسیارند و کارشان را خوب انجام می‌دهند. اما من نگاه خاصی دارم. درسی که آموخته‌ام این است که به عنوان فیلمساز برای من راحت‌تر است که دنیایی خلق کنم و شما را به آن فرابخوانم. تا اینکه بگویند: «اجازه بده برای چرخی که ساخته‌ای دندانه بگذارم.» یعنی خیلی دوست دارم یک فیلم «جنگ ستارگان» بسازم، چیزهای زیادی از آن می‌دانم – اما فکر نمی‌کنم تحملش را داشته باشم.»

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *