قسمت پایانی Game of Thrones رکورد بینندگان تاریخ سریال و شبکه HBO را شکست

شبکه‌ی HBO از یک جهت باید خوشحال باشد که اپیزود «تخت آهنین» به نویسندگی و کارگردانی «دن وایس» و «دیوید بنیاف» رکوردهای شبکه و سریال را شکسته و از جهتی دیگر باید ناخرسند باشد که سریالی با این میزان بیننده را از دست می‌دهد، هرچند که پیش‌درآمدهایی از آن را در حال توسعه داشته باشد.

همچنانکه «برن استارک» تاج و تخت «شش اقلیم» را به دست آورد، آمار بینندگان «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) به ۱۹.۳ میلیون رسید. این رقم به معنای آن است که بینندگان این اپیزود ۸۲ دقیقه‌ای پایانی سریال نسبت به رکورد پیشین‌اش تا ۴.۹ درصد با رشد همراه بوده است. این رکورد پیش از این به اپیزود «ناقوس‌ها» اختصاص داشت.

این فیلم علی‌رغم درز زودهنگام اپیزودهایش، دارای پنج اپیزود پربیننده در تاریخ سریال است. آمار اپیزود پایانی فصل پایانی تا ۱۴.۲ درصد رشد را نسبت به اپیزود پایانی فصل هفتم نشان می‌دهد.

این اپیزود تنها در شبکه‌ی کابلی HBO توسط ۱۳.۶ میلیون بیننده مشاهده شد تا این رکورد تا ۹ درصد نسبت به اپیزود ماقبل پایانی «ناقوس‌ها» که در تاریخ ۱۲ می روی ایر رفت رشد را نشان دهد. این رکورد علاوه بر این رکورد ۱۳.۴ میلیونی اپیزود آغازین سریال «سوپرانوها» در ۱۷ سال قبل را نیز پشت سر گذاشت.

حتی در عصر طلایی تلویزیون، آمار بینندگان اپیزود پایانی سریالی که از یک شبکه‌ی کابلی پخش می‌شود با رکورد ۱۰۶ میلیونی قسمت پایانی MASH قابل مقایسیه نیست. با این حال، با توجه به رکورد ۱۸.۵ میلیونی قسمت پایانی «نظریه‌ی بیگ بنگ» در شبکه‌ی CBS، «بازی تاج‌وتخت» در مجموع یکشنبه شب گذشته عملکرد نسبتاً خوبی از خود به جا گذاشته است.

قسمت پایانی «بازی تاج‌وتخت» علاوه بر این در شبکه‌ی Sky Atlantic بریتانیا ۳.۸ میلیون بیننده داشت و دومین سریال پربیننده درام در تاریخ شبکه شناخته شد. جالب اینجاست که اپیزود چهارم از فصل هشتم سریال با ۳.۹۴ میلیون بیننده رتبه‌ی اول را در اختیار دارد، هرچند آن قسمت در تعطیلات رسمی «بانک هالیدی» به نمایش درآمد. نزدیک به ۱۴۹ هزار هوادار برای پخش زنده‌ی اپیزود پایانی تا نیمه‌های شب بیدار ماندند. سایر مخاطبین اپیزود شامل افرادی می‌شدند که پخش این اپیزود در ساعت ۲ بامداد را ضبط کردند و تا پیش از ساعت ۲۱ آن روز به تماشایش نشستند.

با احتساب بینندگان سرویس‌های استریمینگ و غیره، شبکه‌ی HBO برای فصل پایانی «بازی تاج‌وتخت» به صورت میانگین برای هر اپیزود ۴۴.۲ میلیون بیننده را در آمریکا جذب کرده که ۱۰ میلیون بالاتر از رکورد فصل هفتم سریال در سال ۲۰۱۷ است. آمار نهایی میانگین بینندگان «بازی تاج‌وتخت» هنوز اعلام نشده اما رکورد شش اپیزود پایانی سریال به این شرح‌اند:

اپیزود ۱: ۱۴ آپریل «وینترفل» – ۱۷.۴ میلیون

اپیزود ۲: ۲۱ آپریل «شوالیه‌ی هفت اقلیم» – ۱۵.۹ میلیون

اپیزود ۳: ۲۸ آپریل «شب طولانی» – ۱۷.۸ میلیون

اپیزود ۴: ۵ می «آخرین استارک‌ها» – ۱۷.۲ میلیون

اپیزود ۵: ۱۲ می «ناقوس‌ها» – ۱۸.۴ میلیون

اپیزود ۶: ۱۹ می «تخت آهنین» – ۱۹.۳ میلیون

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *