نویسنده Killers of the Flower Moon: بحث با لئوناردو دی‌کاپریو موجب تغییر در فیلمنامه شد

بازنویسی فیلمنامه‌ی «اریک راث» برای «قاتلین ماه گل» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» همچنان ادامه دارد و فیلمبرداری آن قرار است در سال ۲۰۲۱ آغاز شود. این پروژه‌ی جنایی و حماسی باید مارس گذشته جلوی دوربین می‌رفت، اما با شیوع پاندمی با تأخیر مواجه شد.

در ماه آگست امسال گزارش شده بود که تولید این فیلم در ماه فوریه ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد اما راث به تازگی در مصاحبه با پادکست «اسکریپت نوتس» می‌گوید فیلمبرداری به مارس سال ۲۰۲۱ موکول شده است. راث علاوه بر این تأیید می‌کند که «لئوناردو دی‌کاپریو» او را به بازنویسی فیلمنامه‌ی ابتدایی‌اش وادار کرده است.

راث می‌گوید: «چهار یا پنج سال بر روی این کتاب «قاتلین ماه گل» که به نظر من همه باید بخوانند وقت گذاشتم. فیلمنامه‌ی من به نظر خودم نسبت به کتاب دقیق بود. داستانی در مورد سرخ‌پوستان اوسج در سال ۱۹۲۱ است، مسکین‌ترین مردم آمریکا که در زمین‌های‌شان در اوکلاهوما که به آنجا رانده شده بودند نفت پیدا می‌کنند. بعد تمامی قاتلین در آمریکا می‌آیند تا ۱۸۴ تن از آنان را بکشند و پولشان را به دست آورند، اما یک مرد قهرمان وارد می‌شود [تا به آن‌ها کمک کند.]»

راث در ادامه می‌گوید: «این فیلم قرار بود در ماه مارس وقتی کووید از بین رفت فیلمبرداری شود، و «مارتین اسکورسیزی» [کارگردان] است. به بازنویسی ادامه خواهند داد. لئوناردو [دی‌کاپریو] می‌خواست تغییراتی در مسائلی که پیرامونش بحث کردیم ایجاد کند. در نیمی از [بحث‌ها] پیروز شد. من هم در نیمی دیگر پیروز شدم.»

شایعه‌ی وجود اختلاف نظر در مورد فیلمنامه‌ی «قاتلین ماه گل» در ماه می گذشته شنیده شد، وقتی که «هالیوود ریپورتر» گزارش داد که تغییرات ایجاد شده از سوی دی‌کاپریو در فیلمنامه سبب شده که پارامونت فیلم را به اپل بفروشد. در نسخه‌ی راث، دی‌کاپریو در نقش یک قهرمان و یک مأمور فدرال که برای تشکیلات تازه‌تأسیس اف‌بی‌آی کار می‌کرد و برای حل یک پرونده‌ی قتل به سرزمین‌های قبیله‌ی اوسج می‌رفت ظاهر می‌شد. دی‌کاپریو در نسخه‌ی جدید نقش برادرزاده‌ی شخصیت شروری با بازی «رابرت دنیرو» را بازی می‌کند.

«هالیوود ریپورتر» در آن زمان نوشت: «پارامونت احساس می‌کند که [با این تغییرات] فیلم به یک پروژه کمتر تجاری و روان‌شناسانه و عبوس تبدیل خواهد شد. وقتی که اسکورسیزی و دی‌کاپریو فیلمنامه را بازنویسی کردند، پارامونت به «ریک یورن» مدیر برنامه‌های همیشگی دی‌کاپریو اجازه می‌دهد پروژه را به استودیوهای دیگر بفرشد. پارامونت امیدوار بود که هیچ‌کس به تولید چنین فیلمی تمایل نشان دهند و اسکورسیزی با ایده و بودجه‌ی ابتدایی‌ خود به سمت پارامونت برگردد.»

راث از کتابی به همین نام نوشته‌ی «دیوید گرن» اقتباس کرده است. اما بر اساس مصاحبه‌ی او در این پادکست به نظر می‌رسد که نیمی از روایت او در فیلم اسکورسیزی به تصویر کشیده خواهد شد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *