نویسندگان Game of Thrones سرانجام سکوت خود در مورد حواشی فصل هشتم را شکستند

«دیوید بنیاف» و «دن وایس» نویسنده و شورانرهای «بازی تاج‌وتخت» (Game Of Thrones) سرانجام سکوت خود در مورد حواشی جنجالی فصل هشتم و پایانی سریال را شکستند. اما به جای ارائه‌ی توضیح در مورد اپیزودهای پایانی که اعتراضات بسیاری را در پی داشت، به شوخی پیرامون لیوان قهوه‌ی معروف در اپیزود «آخرین استارک‌ها» پرداختند.

بنیاف در مصاحبه با تلویزیون استار ژاپن می‌گوید: «فکر می‌کنم هنگام بافت فرش ایرانی رسم بر این است که اشتباه کوچکی به جا بماند، زیرا معتقدند که تنها خداوند از اشتباه مبرا است، بنابراین به گمانم اشتباه به جا مانده‌ی ما هم همین بود.» وایس اضافه می‌کند:‌ «به همین علت بود که لیوان قهوه را آنجا قرار دادم. آگاهانه، بدین وسیله نقصان خود را اعلام داشته‌ایم.»

بنیاف سپس علت واقعی به جا ماندن لیوان قهوه را توضیح می‌دهد: «ما چنان بر شخصیت‌ «دنریس» و «جان اسنو» متمرکز شده بودیم که لیوان قهوه را درست میان آن دو ندیدیم. این بود که در ابتدا باور نمی‌کردیم، ولی بعد جز شرمندگی حاصلی نداشت. [با خود می‌گفتیم:] «چطور ممکن است لیوان قهوه را در مرکز این نما ندیده باشیم؟» اما در نهایت اتفاق جالبی بود. اشتباهی بود که اکنون مضحک به نظر می‌رسد.»

وایس در مورد ۳۲ نامزدی فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» در مراسم اهدای جوایز امی امسال که برای یک فصل سریال در تاریخ بی‌سابقه است اعتراف می‌کند که غافلگیر شده: «فکر می‌کردم فصل [قبلی] اوج نامزدی‌های ماست و ما با این فصل در بهترین حالت چند نامزدی کمتر دریافت خواهیم کرد.»

بنیاف می‌گوید: «ما در ابتدا تصور نمی‌کردیم که سریال تا این حد عظیم شود. وقتی اولین بار به ایرلند شمالی رفتیم تا سریال را فیلمبرداری کنیم، مأمورین گمرک از ما سؤال می‌کردند که اینجا چه می‌کنیم. می‌گفتیم قرار است این سریال را بسازیم. آن‌ها جواب می‌دادند «بازی تاج‌وتخت» دیگر چیست؟ اما بعد از سه فصل می‌دیدیم که همان مأمورین در فرودگاه هیثرو در حال خواندن کتاب «بازی تاج‌وتخت» جورج [آر.آر. مارتین] هستند.»

ماه گذشته «جورج آر.آر. مارتین» نویسنده‌ی کتاب‌های منبع الهام «بازی تاج‌وتخت» اعلام کرد که اقتباس شبکه‌ی HBO از آثار معروف او برایش چندان به سود او تمام نشده و روند نگارش را کند کرده است. او در مصاحبه با گاردین در پاسخ به این پرسش که آیا حواشی سریال بر پایان کتاب تأثیرگذار خواهد بود یا نه می‌گوید: «خیر، تأثیری ندارد. هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد. شما نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید، بنابراین باید خودتان را راضی کنید.»

آخرین جلد از مجموعه رمان‌های «نغمه‌ی یخ و آتش» این نویسنده‌ی ۷۰ ساله تحت عنوان «رقصی با اژدهایان» در سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز تولید سریال منتشر شده، با این حال هنوز تاریخ نشر رمان بعدی که «بادهای زمستانی» نام گرفته مشخص نیست. مارتین می‌گوید: «فکر نمی‌کنم سریال چندان به سود من تمام شده باشد. چیزی که باید موجب می‌شد سرعت نگارش کتاب‌ها افزایش یابد در واقع به کند شدن روند نویسندگی منجر شده است. هر روز اگر سر حال باشم و بخواهم بنویسم… احساس وحشتناکی دارم و فکر می‌کنم: «خدای من، کتاب باید تمام شود. تنها چهار صفحه از آن را نوشته‌ام در حالی که باید ۴۰ صفحه می‌نوشتم.»

مارتین می‌گوید تولید سریال بر زندگی شخصی او تأثیرات خوشایندی نداشته است: «دیگر نمی‌توانم به کتاب فروشی بروم در حالی که پیش از این کار مورد علاقه‌ام در تمام دنیا بود. اینکه به آنجا بروی و قفسه به قفسه در میان کتاب‌ها پرسه بزنی، بعضی از کتاب‌ها را برداری، بخشی از آن را بخوانی، و با پشته‌ای عظیم از کتاب‌هایی که چیزی در موردشان نشنیده بودی آنجا را ترک کنی. اکنون وقتی به کتاب فروشی می‌روم، ۱۰ دقیقه طول نمی‌کشد که مرا می‌شناسند و جماعتی دور من حلقه می‌زند. این است که بسیاری از چیزها را به دست می‌آورید اما بسیاری از چیزها را هم از دست می‌دهید. دوست ندارم به میهمانی‌هایی بروم که گروهی بی‌شمار از مردم بخواهند با من عکس سلفی بگیرند. زیرا مثل روزهای قدیم لذت‌بخش نیست. کار همین است.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *