پاسخ دختر «بروس لی» به تارانتینو: «بهتر بود خفه شود»

«شنان لی» دختر «بروس لی» به اظهارات اخیر «کوئنتین تارانتینو» در خصوص نحوه‌ی نمایش شخصیت پدرش در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) واکنش نشان داد.

او در مصاحبه با ورایتی می‌گوید: «می‌توانست خفه شود و در این باره چیزی نگوید. اگر این کار را می‌کرد خیلی بهتر بود. یا می‌توانست عذرخواهی کند و بگوید: «من «بروس لی» را نمی‌شناختم. فقط دوست داشتم در فیلم من باشد. اما نباید اینطور برداشت شود که او واقعاً چنین شخصیت داشته.»»

تارانتینو اخیراً از به تصویر کشیده شدن شخصیت رزمی کار افسانه‌ای با بازی «مایک مو» به عنوان یک فرد مغرور دفاع کرده و گفته بود: «من نحوه‌ی حرف زدن او را از خودم نساختم. شنیده بودم که او چیزهایی شبیه به آن می‌گوید. کسانی که می‌گویند: «او هیچوقت نگفته بود می‌تواند محمد علی را شکست دهد» باید بدانند که او درواقع چنین حرفی را زده است. نه تنها او این حرف را زده بلکه همسرش «لیندا لی» هم در کتاب خاطراتش این را می‌گوید.»

شنان در واکنش به این اظهارات اضافه می‌کند: «یکی از مسائل آزاردهنده در این واکنش این است که از یک طرف او می‌خواهد این نگاه را به عنوان واقعیت قالب کند و از سوی دیگر مایل است در عالم خیال باقی بماند.»

لی می‌گوید اعتماد به نفس پدر او را با غرور اشتباه می‌گیرند ضمن اینکه او را هم یک انسان کامل نمی‌داند. با این حال او اشاره می‌کند که نوع انتقاد تارانتینو را پیش از این هم شنیده است، به ویژه از طرف سفیدپوستان رزمی کاری که در هالیوود فعالیت می‌کردند.

در کتاب «بروس لی: مردی که تنها من می‌شناختم» که تارانتینو به آن ارجاع می‌دهد، لیندا همسر «بروس لی» از یک منتقد نقل قول می‌شود و نه خود نویسنده: «کسانی که [بروس] لی را دیده‌اند حاضرند شرط ببندند که لی «کشس کلی» (محمد علی) را شکست می‌دهد.»

شنان می‌گوید: «[تارانتیو] می‌تواند «بروس لی» را به هر شکلی که می‌خواهد نشان دهد و داده است. اما ریاکارانه است که بگوید: «او چنین انسانی بوده اما فیلم من خیالی است پس خیلی نگران نباشید.»»

«شنان لی» مجری سابق تلویزیون و تهیه‌کننده‌ی فعلی سریال «جنگجو» (Warrior) شبکه‌ی Cinemax نماینده‌ی دارایی‌ها پدر و مؤسسه‌ی خیریه‌ی اوست.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *