تیره‌روزی‌های HBO با انتشار پیش از موعد اپیزود دیگری از سریال محبوب «بازی تاج‌وتخت» همچنان ادامه دارد. اپیزود ششم از فصل جاری این سریال که با نام «Death is the Enemy» شناخته می‌شود، هم اینک از طریق انواع و اقسام وبسایت‌های به اشتراک گذاری فایل در دسترس است.

اولین کپی از این قسمت پیش از آنکه در «Pirate Bay» به اشتراک گذاشته شود، از وبسایت‌های دیگری سر درآورده بود. یکی از این ویدئوها 66 دقیقه بوده و بنابر تایید ایندیپندنت دارای کیفیت قابل قبولی است، ضمن آنکه ویدئوهای چند بخشی دیگری نیز از قسمت ششم موجود است. این ویدئوهای دو بخشی ابتدا در وبسایت دیلی‌موشن به اشتراک گذاشته شدند اما به سرعت از دسترس خارج شدند. در حال حاضر خبر رسمی و تایید شده‌ای از چگونگی درز این اپیزود منتشر نشده، اما برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که HBO اسپانیا در یک اشتباه بزرگ، چهار روز زودتر به پخش این اپیزود اقدام کرده است.

چنانکه می‌دانید این اولین بار نیست که اپیزودی از «بازی تاج‌وتخت» پیش از موعد مقرر در فضای مجازی منتشر می‌شود. دو سال پیش در اتفاقی مشابه چهار اپیزود ابتدایی از فصل پنجم سریال در دسترس قرار گرفت، اما بهرحال پخش رسمی سریال رکورد بینندگان سریال را جابجا کرد. دو هفته پیش نیز قسم چهارم از فصل هفتم سریال قبل از تاریخ پخش رسمی قابل دسترسی بود. آن اپیزود که دارای واتر مارک شبکه استار هندوستان بود توجه بسیاری از هواداران بی‌تاب سریال را به خود معطوف داشت. اوایل همین هفته خبری مبنی بر دستگیری چهار نفر در هند منتشر شد، پرونده‌ای که هنوز در حال بررسی است.

درز این اپیزود طبیعتاً به هک شدن شبکه HBO که به انتشار چند فیلمنامه از این فصل منجر شد، مرتبط نیست. به موجب آن حمله، هفته گذشته فصل نهم سریال کمدی « Curb Your Enthusiasm» نیز در وبسایت‌های غیرقانونی در دسترس عموم قرار گرفت.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *