نت ورک مارکتینگ فقط یک کسب و کار نیست بلکه راهی است برای یادگیری بیشتر، شناخت دیگران و کمک به آنها.

مارک گرانوویتر، جامعه ‌شناس و پروفسور دانشگاه استنفورد تحقیقاتی انجام داده است که بر اساس آن، نیمی بیشتر از کسانی که مورد سوال قرار گرفته اند، اعلام کرده اند که شغل خود را با کمک روابط شخصی خود پیدا نموده اند. در واقع بر طبق گزارش محققان دانشگاه MIT، هرچه افراد دارای ارتباطات اجتماعی بیشتری باشند، در شغل و حرفه ی خود، عملکرد بهتری را ارائه خواهند نمود.

نت ورک مارکتینگ

نت ورک مارکتینگ

بنابراین اگر می خواهید در نت ورک مارکتینگ راه موفقیت آمیزی را طی کنید، ده نکته زیر را دنبال نمایید:

1- خشک و جدی بودن را کنار بگذارید

تحقیقات نشان می دهد که افراد با دو فاکتور یکدیگر را ارزیابی می کنند: یکی تخصص و صلاحیت و دیگری میزان خونگرمی. البته در بسیاری از مواقع اهمیت خونگرمی خیلی بیشتر از تخصص فنی افراد بوده و رفتار آنها تاثیر زیادی بر کار آنها خواهد داشت. بنابراین اگر قصد دارید روابط و کارتان را گسترش دهید باید سعی کنید خیلی رسمی برخورد نکنید. افراد را بشناسید، آنها انسان هستند، نباید با آنها مانند یک شماره شناسایی یا یک خریدار بالقوه رفتار نمایید. در حالیکه با آنها محترمانه برخورد می کنید، تلاش کنید آنها را نیز بیشتر بشناسید تا با آنها رابطه ی خوبی برقرار سازید.

2- ممکن است بسیاری از ارتباطات جدید شما در رابطه های فعلی تان باشد

ارتباطتان را با افرادی که از گذشته در شبکه شما وجود داشته اند را بیشتر نمایید. این کار در نت ورک مارکتینگ بسیار کاربردی خواهد بود چرا که مثلا با دعوت شدن به یک مهمانی از سوی دوستان قدیمی تان، فرصت جدیدی برای آشنایی شما با افراد جدید به وجود خواهد آمد. چه بسا که خود همین روابط جدید، تغییر شگرفی در زندگی شما به وجود آورد.

3- اپلیکیشن لینکدین را جدی تر بگیرید

با اکانت لینکدین خود براحتی می توانید افراد جدیدی را وارد دنیای روابطتان کنید و روزبروز آن را گسترده تر نمایید. دیگر نیازی به توضیحات اضافی و کارت های ویزیت خود ندارید، همه چیز در پروفایل شما گنجانده شده است. لینکدین اپلیکیشن کاربردی و قدرتمندی است که می تواند در گسترش ارتباطات شما بسیار تاثیرگذار باشد.

4- خجالت را کنار بگذارید

با افرادی که نمیشناسید یک ارتباط ساده برقرار کنید، به آنها سلام کنید و سر صحبت را با آنها باز نمایید. با یک گفتگوی ساده، ارتباط خود را با آنها برقرار سازید، سپس با برقراری ارتباط چشمی موثر، خودتان را صمیمی تر جلوه دهید. ساده و بی آلایش باشید و زیاد سختگیر نباشید.

5- شراکت را فراموش نکنید

وقتی با یک یا چند نفر همراه باشید، رسیدن به اهداف مشترکتان نیز بسیار راحتتر خواهد بود. اگر شریکی برای خود ندارید افراد تنها را در گروه پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید تا خود یک مجموعه تشکیل دهید.

6- از خودتان سوال بپرسید

– چه عاملی باعث شده وارد این گروه شوم؟ چه دلیل و انگیزه ای از این کار داشتم؟

– چطور به دیگران می توانم کمک کنم؟ قبل از هر ارتباطی به این فکر کنید که چطور به دیگران کمک کنید. این کار باعث می شود ارتباطتان با دیگران سازنده تر، قوی تر و دائمی تر باشد. حتی در آینده می توانید متقابلا از آنها نیز کمک دریافت کنید.

7- به قول های خود وفادار باشید

اگر برای کمک به کسی اعلام آمادگی می کنید باید، سعی کنید سر قول خود بمانید و حداکثر تا دو روز به وعده خود عمل نمایید.

8- قانون یک دقیقه را در پیش بگیرید

حتما نباید به دیگران قول انجام کارهای بزرگی را بدهید. برای شروع از قانون یک دقیقه بهره مند شوید. یعنی عهده دار کارهایی شوید که انجام آنها تنها یک دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت. در اینصورت خیلی راحتتر می توانید به تمامی قول های خود وفادار بمانید.

9- افراد مختلف را با یکدیگر آشنا کنید

اگر در دور و اطرافتان افرادی را می شناسید که می توانند مشکل یکدیگر را حل کنند و به یکدیگر کمک نمایند، آنها را باهم آشنا کنید. چرا که این آشنایی ممکن است مشکلات بزرگی را از دو طرف حل کند. در اینصورت افراد نیز قدردان شما خواهند بود و شما فرد بسیار دوست داشتنی جلوه داده خواهید شد؛ فردی که صمیمانه دوست دارد به دیگران کمک نماید.

10- میزبانی کنید

سعی کنید یک مهمانی ترتیب دهید و یا میزبان یک پیک نیک آخر هفته باشید. لحظات خاطره انگیز و شادی را برای آنها فراهم نمایید تا محفل میزبانی شما زمینه ساز روابط جدید شود.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *