کارگردان Mission Impossible: دنباله Ghost Protocol را با بازنویسی خراب کردم

به مناسبت پخش صدمین اپیزود پادکست «فتیله را روشن کن» (Light the Fuse) که بر چندگانه‌ی «مأموریت غیرممکن» تمرکز می‌کند، بعضی از عوامل از وضعیت فعلی چندگانه و آنچه در پیش خواهد بود گفتند. در این اپیزود «کریستفر مک‌کواری»، «سایمون پگ»، «هیلی اتول» و «لورن بالف» آهنگساز حاضر شدند.

یکی از مسائلی که در اپیزود اخیر مک‌کواری به آن پرداخت، نحوه‌ی تغییر «مأموریت غیرممکن» در طول سالیان گذشته بود و اینکه ۱۰ هفته پس از آغاز فیلمبرداری با بازنویسی فیلمنامه‌ی «پرتکل روح» پروژه را خراب کرده است.

این وضعیت وقتی به وجود می‌آید که فیلمساز یقین پیدا می‌کند باید اوج روایت شخصیت «بنجی» با بازی پگ را حذف کند. به این ترتیب او مجبور می‌شود روی صحنه‌های جدیدی کار کند تا شخصیت پگ به جای شخصیت «ویلیام برانت» با بازی «جرمی رنر»، شخصیت منفی داستان را از بین ببرد. این در حالی بود که استودیوی پارامونت امیدوار بود رنر در قسمت‌های بعدی به یکی از بازیگران اصلی تبدیل شود.

مک‌کواری درباره‌ی ملاقات با سران استودیو برای ایجاد تغییرات می‌گوید: «وارد اتاق شدم و می‌دانستم که این ایده زیاده‌روی است. پایان فیلم [جایی که رنر شخصیت منفی را می‌کشد] را به صورت کامل توضیح دادم و همگی آن‌ها را هیجان‌زده کردم… اما می‌دانستم که یکی از مدیران در اتاق داستان‌هایی که در مورد رابطه‌ی پدر/پسرانه بودند را دوست می‌داشت. بعد این ایده را مطرح کردم که [بنجی] شخصیت شرور را می‌کشد تا به عنوان یک رابطه‌ی پدر/پسرانه بین بنجی و ایتان [با بازی «تام کروز»] شخصیت رنر را نجات دهد… آن را به عنوان نحوه‌ی تکامل شخصیت مطرح کردم، اینکه بنجی با ارتکاب قتل رشد می‌کند.»

البته استودیو از ایده‌ی دوم استقبال می‌کند و این اتفاقی است که در فیلم نشان داده می‌شود. در مورد قسمت‌های بعدی چندگانه، مک‌کورای سعی می‌کند تأیید نکند که «هیلی آتول» بازیگر جدید شخصیت شرور داستان است، اما می‌گوید شخصیت او «نیرویی مخرب» است که مأمورین آی‌ام‌اف باید با آن مواجه شوند. کارگردان علاوه بر این تأیید می‌کند که «ربکا فرگوسن» و «ونسا کربی» نیز برای بازی در قسمت‌های هفتم و هشتم باز خواهند گشت.

مک‌کواری آهنگسازی «لورن بالف» برای دو دنباله‌ی بعدی را هم به تأیید می‌رساند. این آهنگساز در «فال‌اوت» همکاری کرد و در «بیوه‌ی سیاه» جانشین «الکساندر دیسپلا» شد.

هفته‌ی گذشته نیز گزارش شد که «نیکلاس هولت» از دنباله‌ی «مأموریت غیرممکن» جدا شده و جای خود را به «اسای مورالس» در نقش یکی از شخصیت‌های شرور داده است. علت جدایی هولت به صورت رسمی اعلام نشده اما این در حالی است که تفاوت‌های ظاهری بسیاری میان این دو بازیگر وجود دارد. هولت یک مرد بریتانیایی است که به تازگی وارد ۳۰ سالگی شده، حال آنکه مورالس لاتین تبار پنجاه و چند ساله است.

هولت اخیراً در سریال «کبیر» هولو در نقش «پیتر سوم» همسر «کاترین کبیر» با بازی «ال فنینگ» ظاهر شده است. او به تازگی در مصاحبه با ورایتی اعتراف کرد که بازی در صحنه‌های جنسی سریال بسیار دشوار بوده است: «بسیار دشوار بودند چرا که به‌شدت مضحک و خنده‌دارند.»

«مأموریت غیرممکن» اولین پروژه‌ی بزرگی بود که فیلمبرداری آن با شیوع ویروس کرونا در ایتالیا متوقف شد. انتظار می‌رود قسمت هفتم این چندگانه پاییز سال ۲۰۲۱ اکران شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *