«کیانو ریوز» از صداپیشگی در انیمیشن Toy Story 4 می‌گوید

شخصیت «دوک کابوم» در انیمیشن «داستان اسباب بازی‎ها ۴» (Toy Story 4) یکی از بهترین بدل کاران کانادایی است و «کیانو ریوز» کار صداپیشگی آن را بر عهده خواهد داشت. این شخصیت قرار است «باز» و «وودی» را در تعطیلات‎شان که قرار است در روستا بگذرانند، همراهی کند. این انیمیشن در تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) عرضه شده و شخصیت دوک را به طور رسمی به دنیای گسترده پیکسار معرفی می‎کند.

آقای ریوز در مصاحبه با EW در مورد صداپیشگی این شخصیت اعلام کرد: «من به هیچ وجه نمی‎خواستم کاری کنم که وارد فضای «تیم آلن» در نقش «باز لایتیر» شوم. این دقیقاً چیزی بود که هنگام فکر کردن به شخصیت و چگونگی حرف زدن او در ذهن داشتم. پس صدایی کمی خشن به وی دادم ولی در عین حال سعی کردم شخصیتی بزرگ و پر انرژی باشد. فکر کردم که دوک باید عاشق کارش باشد. او بهترین بدل کار کانادا است! می‎خواستم وقتی در حال حرف زدن است، مدام روی موتورش ژست‎های مختلف بگیرد تا شور و اشتیاق بی‎نظیرش به خوبی به نمایش در آید.»

کارگردان این انیمیشن درباره ریوز می‎گوید: «وقتی کیانو برای اولین بار عضو تیم صداپیشگان این انیمیشن شد، سوالات بسیار زیادی در مورد شخصیتش می‎پرسید. همین باعث شد که ما بفهمیم بهای زیادی به این شخصیت نداده‎ایم و فرصت داریم کاری کنیم که او داستان کلانتر وودی را بیش از پیش پشتیبانی کند.»

کارگردان این انیمیشن اعتراف کرد که در ابتدا مطمئن نبوده که آقای ریوز بتواند شخصیت دوک را آن طور که تیم سازنده در نظر دارند، نشان دهد. وی در این باره می‎گوید: «من نمی‎خواستم آقای ریوز درست مانند فیلم «بیل و تد» (Bill & Ted) عمل کند، با این حال دوست داشتم صداقت را در صدای این شخصیت ببینم. دوک کمی دیوانه است، با این حال می‎دانستم که کیانو مشکلی با این موضوع نخواهد داشت فقط در مورد این که وی بتواند وجه کمدی و شوخ طبع دوک را به بهترین شکل نمایش دهد، شک داشتم و به سرعت خلاف این موضوع به من ثابت شد، زیرا او تقریباً داشت مرا می‎کشت! او لذت زیادی از صداپیشگی این شخصیت می‎برد و این در اجرایش نیز کاملاً به چشم می‎آید.»

ریوز توانست شخصیت دوک را به خوبی نمایش دهد و تا حد بسیاری نیز تحت تاثیر داستان گذشته این شخصیت قرار گرفت. زمانی که وودی و «بو» دوک را در عتیقه فروشی ترسناک یافتند، زندگی وی این گونه توصیف شد: «هر کودکی اسباب بازی مخصوص خودش را دارد؛ اما دوک زمانی که نتوانست آن چه برایش تبلیغ شده بود را انجام دهد، صاحبش را ناامید کرد.» آقای ریوز با توجه به این موضوع می‎گوید: «پس دوک فردی زخم خورده است! پس کمی احساس لازم دارد. می‌خواستم کمی احساساتی بوده و دلی نازک داشته باشد. همچنین او را به عنوان شخصیتی در نظر گرفتم که با وجود بزرگ بودنش، می‎تواند در نوبه خود احساساتی و دراماتیک باشد. اما به راستی چه کسی می‎تواند درد او را درک کند؟ مانند این است دوک بگوید: «تا به حال صاحبی داشته‎ای؟ من داشتم، ولی ناامیدش کردم.» و سپس سکوت کند. پس قطعاً صداپیشگی این شخصیت کاری سخت بود.» با این حال، وقتی وضعیت جدی می‎شود، به گفته آقای ریوز دوک به خوبی قادر است که ماموریت وودی و بو را نجات دهد. او می‎گوید: «وودی و بو از او می‎خواهند که مهارت‎هایش به عنوان موتورسواری بی‎باک را به نمایش بگذارد و از او می‎خواهند برای رسیدن به هدفی بزرگ‎تر، با ترس‎هایش روبرو شود.»

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *