«کیت هرینگتون»: از سرنوشت «جان اسنو» رضایت دارم

«بازی تاج‌وتخت» سریال فانتزی شبکه‌ی HBO از بازیگران پرشماری تشکیل شده، اما اگر از سی بپرسید ستاره‌ی آن چه کسی است احتمالاً از «کیت هرینگتون» نام می‌برند که در نقش «جان اسنو» بازی می‌کند. اسنو در طول هفت فصل گذشته از یک شخصیت جانبی در سرزمینی که پر از افراد شرور است، به قهرمانی تبدیل شد که می‌تواند دنیا را نجات دهد. و به این ترتیب هرینگتون یکی از برجسته‌ترین بازیگران هالیوود شد. او در مصاحبه‌ای جدید از شهرت ناگهانی خود و دشواری‌های سازگاری با شرایط جدید زندگی می‌گوید.

هرینگتون در گفتگو با ورایتی در مورد اینکه چرا فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج‌وتخت» یکی از بزرگترین سریال‌های تاریخ است سخن می‌گوید: «[شبکه‌ی HBO برای فصل هشتم] هر چه در توان داشت گذاشت. فکر می‌کنم اینگونه باید توصیفش کنم. آن‌ها می‌توانستند بودجه‌ای در حد فصل هفتم در نظر بگیرند، اما بیشتر سرمایه‌گذاری کردند.»

درحالی که تنها شش اپیزود تا پایان چندین سال روایت باقی مانده، فشارها بر عوامل «بازی تاج‌وتخت» افزایش یافته و بخش اعظمی از این فشار متوجه هرینگتون است که چنانکه ذکر شد، ستاره‌ی سریال شناخته می‌شود. او فاش می‌کند: «وقتی برمی‌گردم و به تمامیت سریال نگاه می‌کنم، می‌بینم که از ۷۰ درصد صحنه‌ها هرگز رضایت نخواهم داشت. اما با این مسئله کنار آمده‌ام. [در فصل هشتم] حالا از او شناخت کامل دارم، از آنچه که هست احساس رضایت و خرسندی می‌کنم. احساس می‌کنم که هیچگاه تا این اندازه از بازی در نقش «جان اسنو» رضایت نداشته‌ام.»

هرینگتون می‌افزاید: «حالا به عقب نگاه می‌کنم و می‌گویم، من لعنتی بخشی جدانشدنی از کل ماجرا بوده‌ام. موقعیت جان و من اینگونه بوده و من به آن افتخار می‌کنم. خیلی زمان برد تا فکر نکنم که در داستان اهمیتی ندارم.»

اما همان‌طور که خودش اشاره می‌کند خو گرفتن او با بودن در کانون توجه خیلی طول می‌کشد و همه‌ی این قضایا به پایان فصل پنجم برمی‌گردد، وقتی که «جان اسنو» به قتل می‌رسد. در سال‌های بعد مردم دائماً از او سؤال می‌کردند که سرنوشت «جان اسنو» چه خواهد شد و آیا او به زندگی بازمی‌گردد یا نه که البته سرانجام بازمی‌گردد.

هرینگتون می‌گوید: «سخت‌ترین دورانی که سپری کردم هنگامی بود که به نظر می‌رسید سریال در مورد «جان اسنو» باشد، وقتی که می‌میرد و زنده می‌شود. راستش از اینکه تمامی توجهات سریال به جان معطوف شده بود خوشحال نبودم… وقتی که به بخش هیجان‌انگیز یک سریال تبدیل می‌شوید، و آن سریال در اوج باشد، از اینکه در کانون توجه قرار بگیرید وحشت‌ می‌کنید.»

با این حال، هرینگتون این ترس‌ها را در سال‌های بعد فراموش می‌کند و با شخصیتش کنار می‌آید. او در مورد پایان قصه می‌گوید: «پایان ماجرای جان هرچه که باشد… برای من رضایت‌بخش بود.»

پخش هفتگی فصل هشتم و پایانی «بازی تاج‌وتخت» در قالب شش اپیزود دست کم ۶۰ دقیقه‌ای از تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ (۱۴ آپریل» از شبکه‌ی HBO آغاز می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *