بیانیه HBO به دنبال سوء استفاده‌ مجدد ترامپ از محبوبیت Game of Thrones

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده با اشاره به سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) واکنشی غافلگیرکننده به گزارش «رابرت مولر» نشان داده که واکنش تند شبکه‌ی HBO‌ را به دنبال داشته است. این شبکه‌ی کابلی پس از توئیت ترامپ که در آن از فونت نمادین «بازی تاج‌وتخت» و فضای آن استفاده شده بود بیانیه‌ای صادر کرد.

سخنگوی شبکه‌ی HBO در این بیانیه می‌نویسد: «اکنون که فصل پایانی سریال از راه رسیده، ما اظهار علاقه‌مندی‌ها به سریال بازی تاج‌وتخت را درک می‌کنیم، اما با این حال ترجیح می‌دهیم از دارایی‌های ما در جهت رسیدن به اهداف سیاسی استفاده نشود.»

ترامپ روز پنجشنبه تصویری از خود با پس‌زمینه‌ای مه‌آلود با فونت سریال «بازی تاج‌وتخت» منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: «نه تبانی‌ در کار بود. نه از اجرای عدالت جلوگیری شد. خطاب به دمکرات‌های رادیکال چپ و عیب‌جویان – بازی تمام شد.»

مشخصاً این اولین بار نیست که «دونالد ترامپ» برای ارسال پیام‌های سیاسی از «بازی تاج‌وتخت» کمک می‌گیرد. او چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی مانند جمله‌ی معروف سریال برای اینکه از راه رسیدن تحریم‌های جدید علیه ایران را وعده دهد بر روی پوستری نوشته بود: «تحریم‌ها در راهند.» حتی پس از اعتراض شبکه‌ی HBO‌ و ستارگان سریال از جمله «سوفی ترنر» و «میزی ویلیامز»، ترامپ باز هم به استفاده از پوستر ادامه داد و ژانویه گذشته در حین برگزاری یک جلسه آن را بر روی میز خود قرار داد.

ترامپ اوایل ماه آپریل در ویدیویی که برای کمپین تبلیغاتی سال ۲۰۲۰ ساخته بود از موسیقی متن فیلم «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» استفاده کرد و به دنبال شکایت استودیوی برادران وارنر مجبور شد آن را حذف کند. «جورج آر.آر مارتین» نیز پس از برگزیده شدن ترامپ در سال ۲۰۱۶ به عنوان رئیس جمهور او را بی‌کفایت‌ترین نامزد ریاست جمهوری تاریخ لقب داد. در گذشته «التون جان»، «نیل یانگ» و «رولینگ استون» استفاده‌ی ترامپ از موسیقی‌هایشان در حین کمپین تبلیغاتی سال ۲۰۱۶ اظهار انزجار کرده بودند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *