«جورج آر.آر. مارتین»:‌ سه سریال پیش‌درآمد برای Game of Thrones درحال توسعه‌ است

«جورج آر.آر. مارتین» نویسنده‌ی رمان‌های «نغمه‌ی یخ و آتش» شب گذشته در وبلاگ رسمی خود نوشت سه سریال پیش‌درآمد برای «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) در شبکه‌ی HBO در حال پیشرفت‌اند، اما هشدار می‌دهد که هواداران به شایعات مختلف در مورد این سریال‌ها توجهی نکنند.

او می‌نویسد: «حالا که صحبت از تلویزیون شد باید بگویم که هرچه می‌خوانید را باور نکنید. گزارشات اینترنتی به شکل مفتضحانه‌ای غیرقابل اعتمادند. ما پنج سریال پیش‌درآمد برای «بازی تاج‌وتخت» در HBO در دست ساخت داشتیم (از اصطلاح اسپین‌آف بیزارم)، و سه مورد از آن‌ها هنوز به خوبی درحال پیشرفت‌اند.»

مارتین می‌افزاید: «آن یکی که اجازه نمی‌دهند «شب طولانی» بنامم اواخر امسال فیلمبرداری می‌شود، و آن دو سریال دیگر در مرحله‌ی نگارش فیلمنامه باقی مانده‌اند، ولی به تولید نزدیک‌تر می‌شوند. داستانشان درباره‌ی چیست؟ نمی‌توانم بگویم. اما شاید بهتر باشد بعضی از شما یک نسخه از «آتش خون» را بردارید و فرضیات خودتان را ارائه دهید.»

«باب گرینبلت» مدیر وارنر میدیا اینترتینمنت پیش از این تأیید کرده بود که شبکه در حال مذاکره برای توسعه‌ی دنیای «بازی تاج‌وتخت»‌ است: «اما باید دقت کنیم که غاز طلایی را به کشتن ندهیم و سریال‌هایی که در سطح «بازی تاج‌وتخت» نیستند را تولید نکنیم و بدانیم که چه تعداد کافی است. در مورد چنین چیزهایی بحث می‌کنیم. هنوز نمی‌دانم به کجا خواهیم رسید، اما فکر می‌کنم که در حال توسعه‌ی سریال‌هایی در دنیای «بازی تاج‌وتخت» با همکاری «جورج مارتین» باشند. یک پیش‌درآمد در مرحله‌ی فیلمبرداری قرار دارد اما یک اپیزود‌ آزمایشی است و باید ببینیم که ارزش ادامه دادن آن وجود دارد یا نه.»

«آتش و خون» کتاب پرفروشی بود که داستانش به ۳۰۰ سال قبل از وقایع سریال «بازی تاج‌وتخت» بازمی‌گشت و در آن خاندان تارگرین تنها اژدهاداران بازمانده از «فاجعه‌ی والیریا» سرزمین «دراگون‌استون» را به تصرف درمی‌آورند. داستان کتاب با «اگان فاتح» افسانه‌ای و خالق «تخت آهنین» آغاز می‌شود و در ادامه منازعات نسل‌های بعدی خاندان برای حفظ تاج و تخت نمادین را روایت می‌کند و تا جنگ داخلی پیش‌ می‌رود. این کتاب اولین جلد از تاریخچه‌ی دو جلدی خاندان تارگرین‌ها است و به سؤالاتی مانند اینکه چرا ورود به والیریا پس از وقوع آن رویداد مصیب‌بار تا این اندازه مرگبار است و بزرگترین جنایات «مگور ظالم» (Maegor the Cruel) چه بودند پاسخ می‌دهد.

مارتین علاوه بر این به فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» هم اشاره می‌کند و آن را «شگفت‌انگیز» می‌خواند: «از کارگردانان و نویسندگان باید تجلیل کرد. وارد کردن این همه شخصیت درون یک فیلم و در عین حال ادا کردن حقشان باورکردنی نیست. نبرد پایانی حماسی، هیجان‌آور، هراس‌انگیز و مملو از گره‌های داستانی بود… و به شکل غریبی زیبا.» او در ادامه اشاره می‌کند که «استن لی» به چنین فیلمی افتخار می‌کرد و سپس به تمجید از همکاران او «استیو دیتکو» و «جک کربی» می‌پردازد.

آپریل امسال گزارش شده بود که توسعه‌ی یکی از سریال‌های پیش‌درآمد با نویسندگی «برایان کاگمن» متوقف شده و هرگز پیشرفت نخواهد کرد. مارتین در هفته‌های گذشته اعلام کرده بود که «بازی تاج‌وتخت» می‌توانست به این زودی به پایان نرسد و تا چند فصل دیگر ادامه پیدا کند. اما «دن وایس» و «دیوید بنیاف» از ابتدا توافق کرده بودند که سریال را با تعداد معینی اپیزود تولید کنند.

به گزارش «بیزینس اینسایدر»، «سوفی ترنر» و دوست صمیمی‌اش «میزی ویلیامز» این فصل برای هر اپیزود ۱۷۵ هزار دلار دریافت کرده‌اند، در حالی که طبق اعلام «کازموپولیتن»، «لینا هدی» و «نیکلای کاستر والدو» بازیگران نقش‌های «سرسی لنیستر» و «جیمی لنیستر» و نیز «کیت هرینگتون» و «امیلیا کلارک» که نقش‌های «جان اسنو» و «دنریس تارگرین» را برعهده دارند هر کدام برای هر قسمت ۵۰۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند. ترنر در مصاحبه با «هارپر بازار» اعتراف کرده بود که دستمزد بالاتر هرینگتون حق اوست چراکه نقش پررنگ‌تری در قصه دارد و ۷۰ شب متوالی صحنه‌های نبرد را فیلمبرداری کرده است.

دستمزد ترنر و ویلیامز با همین مبالغ کمتر هم  به ۶ میلیون دلار می‌رسد. با این وجود، «نیکل کیدمن» برای بازی در هر اپیزود از سریال «دروغ‌های بزرگ کوچک» (Big Little Lies) شبکه‌ی HBO یک میلیون دلار دریافت کرده است. «نورمن ریداس» بازیگر سریال «مردگان متحرک» شبکه‌ی AMC، «جیم پارسون» از سریال «فرضیه‌ی بیگ بنگ» و «الیزابت ماس» بازیگر سریال «سرگذشت ندیمه‌» (The Handmaid’s Tale) شبکه‌ی هولو نیز برای بازی در هر اپیزود از این سریال‌ها ۱ میلیون دلار دریافت می‌کنند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *