یک مدیر خوب مدیری است که توانایی مدیریت کسب و کار خودش را داشته باشد. اگرچه این هدف بالاترین هدفی می‌باشد که کار آفرینان در تلاشند تا بهش دست یابند. به همین خاطر بلند پروازی می‌تواند بخشی از این کار به حساب بیاید. اما امروزه با آموزه هایی که مدیران موفق و بزرگ دنیا به اشتراک می گذارند این کار را برای ما راحت تر کردند و نقشه راهی را برای ما در نظر گرفتند. اگرچه با همه این موارد مدیران موفق به کتاب ها و مقالات فراوانی در عرصه مدیریت هر کسب و کار و یا مدیریت منابع مالی اشاره می‌کنند. اما شاید باور کردنش کمی سخت باشد که یک سریال تلوزیونی بتواند شما را در رسیدن به موفقیتی بزرگ هدایت کند. اما این امر در مورد شبکه HBO با سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) صدق می‌کند. در این سریال شما انبوهی از کاراکتر های اصلی و فرعی را میبینید که برای رسیدن به یک حکومت کاملا تخیلی تلاش می‌کنند. این امپراطوری که در مجموعه داستان های جورج.آر.آر مارتین ذکر شده یک حکومت کامل بر تمام قلمروهای هفت گانه می‌باشد.

البته مارک زاکربرگ نیز یکی از طرفدارای این مجموعه سریال به حساب میاید و همونطور که خود مارک میگه توانسته درس های بزرگی را برای کسب و کارش از این سریال یاد بگیرد و آنها را عملی کند، اما حالا شما تا چه اندازه بر این امر راسخید که یک سریال می‌تواند تا چه اندازه بر کسب و کاری به این بزرگی تاثیر گذار باشد.

البته در حال حاظر شما اگر از هواداران این مجموعه باشید می‌دانید که به پایان فصل هفت نزدیک شدیم و قراره تا سال 2018 و یا 2019 فصل پایانی این سری هم به نمایش در بیاید و به کلی بخش اصلی سریال به پایان برسد. به همین خاطر قصد داریم تا درس هایی رو که میشه از این سریال آموخت و در زندگی مخصوصا کسب و کار آنها را به کار گرفت براتون بگیم البته اگر هنوز سریال رو کامل ندید بد نیست بدانید که ممکنه این مقاله بخشی از داستان رو براتون لو بدهد.

یاد بگیرید به دارایی های خودتان هم اعتماد داشته باشید و هم عشق بورزید.

یکی از شخصیت های محبوب و ازجمله نقش های اصلی این مجموعه دنریس تارگریان می‌باشد. که لقب مادر اژدها را یدک می‌کشد. همونطور که در سریال دیده شده دنریس نقش یک زن مودب و کمی ترسناک رو بازی می‌کند که سه تخم سنگی اژدها رو به عنوان هدیه عروسی می‌گیرد. اوکه به عنوان همسر سوم شوهرش به حساب میاید در طول پنج فصل به یک ملکه بی همتا تبدیل می‌شود که با اعتماد به نفس بالا می‌تواند به راحتی سه اژدهای بزرگ را مدیریت کند.

اما حالا خودتان زمانی که می‌خواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید و خدمات جدیدی را ارائه دهید. باید یک روند طولانی و خسته کننده را در پیش بگیرید تا بتوانید کسب و کار خودتان را به موفقیت لازم برسانید و ممکنه شما هم دارایی و سرمایه هایی را داشته باشید که بتواند به شما در رسیدن به هدفی که دارید کمک کند. مثل دنیریسی می‌مانید که سه تخم اژدها، در گذر زمان، به با ارزشترین دارایی های او بدل شد و او را به قدرتی که دارد رساندند. ممکنه سرمایه ایی که شما دارید یک ایده باشه که از نظر خیلی ها مسخره به نظر بیاد اما اگر بتوانید آن را پرورش بدهید و روزی شکوفا کنید می‌فهمید که چه سرمایه بزرگی داشتید و کسی حاضر نبوده حرف شما رو بشنود.

چیزی که شما را نتواند بکشد، باعث قدرت بیشتر شما می‌شود

سریال Game of Thrones معروف است به داشتن صحنه های خشن و قتل عام های جمعی که واقعا برای افراد با سنین کم اصلا توصیه نمی‌شود که این سریال را ببینند. اما کودکان باقی مانده از حکومت استارک ها که از هیاهو ها و بلواهای زیادی جان سالم به در بردند و توانستن زنده بمانند. ثابت کردند منعطف پذیر ترین بازی را در این سریال به عهده داشتند. سانسا استارک که در بین خاندان های دشمن باقی ماند و از هر نوع بلایی که دلتون بخواد بر سرش اومده و یا براندن استارک که به کلی از نظر جسمی ناتوان شده و پررنگترین نقش در بین بازیگران جوان این سریال هم مربوط به آریا استارک میشه که در همون سنین کم مجبور بود تا از خودش در برابر آنتاگونیست های داستان دفاع کند.

دنیای تجارت هم تقریبا به همین شیوه عمل می‌کند که همیشه ضعیفترین ها را حذف و قوی ترین ها هم قدرتمندتر می‌شوند و شما به عنوان یک کار آفرین بلند پایه و کسی که قرار است در آینده نه چندان دور به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند بتواند منعطف باشد و در دنیای خشن تجارت دوام بیاورد. علاوه بر این شما باید نگرشی متفاوت داشته باشید تا در هر مرحله از شکست نترسید و بتوانید به مسیر ادامه بدهید چون رسیدن به موفقیت اصلا کار آسانی نیست و بد نیست بدانید موفق‌ترین افرادی که امروزه به عنوان الگوی کار آفرینان جوان معروف هستند کسانی بودن که از شکست هاشون درس گرفتند و توانستند بالا بیایند.

تجارت و کسب و کار شما می‌تواند بر تصمیمات شخصی شما هم تاثیر گذار باشد

یکی از دلایلی که دنریس رو یکی از محبوب ترین شخصیت های این سریال کرده این است که او از یک قربانی به یک مهره تاثیر گذار تغییر کرده است. که در حال حاضر پرنفوذ ترین فرد در این سریال به حساب میاید و به راحتی می‌تواند هر تغییری را اعمال کند و تمام این موارد هم مربوط به تصمیمی می‌شود که او شروع کرد به یک مسافرت طولانی که از نظر استراتژی، دشوار بود. شاید دنریس هیچ موقع بر تخت پادشاهی وستروس نرسد اما مطمئن باشید با توجه به تجربیاتی که کسب کرده رسیدن به اهدافی که مد نظر دارد غیر ممکن نیست.

زمانی که شما مسیر زندگی خودتان را از جایی که برای اولین بار شروع کردید، متوجه می‌شوید که واقعا نسبت به اطرافیانتون تغییر محسوسی داشتید و قطعا به این باور دارید که تجربه می‌تواند واقعا شما را در مسیر درست هدایت کند. چون شما با گذر زمان بیشتر با شرایط جدید کسب و کاری که شروع کردید آشنا می‌شوید و راحت تر می‌توانید قدم هایی را بردارید که به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند.

همیشه حرکت مخالف خودتان را پیش بینی کنید

این سریال به شما نشان می‌دهد که برای پیروزی همیشه باید چندین قدم از دشمنان‌تان جلوتر باشید چون حیله هایی وجود دارد که می‌تواند مانع پیشرفت شما بشود. افراد با این خصوصیت همیشه در پشت صحنه کار می‌کنند و سعی می‌کنند تا مقاصد خودشان را به وسیله مردم عملی کنند و مهمترین چهره ها در این مورد را میشه لرد بیلیش و لرد واریس معرفی کرد که به راحتی مقاصد سیاسی همه دشمنان را پیش بینی می‌کنند.

همانطور که می‌دانید اگر می خواهید به خوبی بتوانید کسب و کارتون را مدیریت کنید. باید در مواقعی تصمیمات سخت بگیرید و این مهم است که شما همیشه به بهترین نحو از هوش‌تان استفاده کنید و همیشه از حرکت رقبای خودتان مطلع باشید و بتوانید با استراتژی درست حرکت کنید و هیج موقع باور نکنید که رقیب شما قرار است با شما همکاری داشته باشد چون جاه طلبی بخشی از ذات انسان به حساب میاید.

هرگز فراموش نکنید که تمام قرض های خودتان را بدهید

لنیسترها تنها خانواده ایی بودن که در چندین جنگ حضور داشتند. اگرچه ممکنه اونا در بین تمام وستروسی ها ثروتمندترین نباشند. اما آنها با توجه به وام های استراتژیکی که دریافت کردند توانستند از موقعیت اجتماعی خوبی برخوردار باشند و از این رو این خانواده یک شعار واحد داره که میگن یک لنیستر قرضش رو همیشه میده و این را به قطع در سرسی لنیستر دیدیم که به یک باره تمام قرض خانواده اش رو به بانک آهن پرداخت کرد.

زمانی که شما برای کسب و کار خودتان دارید برنامه ریزی می‌کنید ممکن است بر پول نقد شما مالیاتی تحمیل بشود و ممکن است در شرایطی مجبور بشوید که وام بگیرید. حتی اگر از وام گرفتن هم خوشتان نیاید همیشه شرایط ممکن است طوری پیش برود که نشود در این باره تصمیم درست را اتخاذ کرد. چون ممکن است که کسب و کار شما با ورشکستگی روبرو بشود و یک وام درست می‌تواند شما را از نابودی نجات بدهد و قدرت جدیدی به کارتون وارد کند، اما فراموش نکنید که همیشه وام را باید پرداخت کنید!!

مشارکت و انعطاف پذیری

یکی از بهترین مواردی که در سریال، کاراکترها به خوبی آن را نمایش می‌دهند، انعطاف پذیری و متحد شدن با افراد دیگر هست که در شورای دنریس میبینید که او با چند دشمن خودش این اتحاد رو برقرار کرده و یا جان اسنو که به خوبی توانست با وحشی ها متحد بشود تا در برابر دشمن واحد بجنگند.

در جهان امروزه همه از مسائل سیاسی و اجتماعی آگاهی لازم رو دارند و همه سعی می‌کنند تا کسب و کارشون گستردگی لازم را داشته باشد. به همین خاطر شرکت ها سعی می‌کنند تا از افراد توانا و مستعد استفاده کنند. هیچ موقع سعی نکنید یک کار آفرین متعصب باشید چون این کار فقط کسب و کار شما را نابود می‌کند.

برای رسیدن به قدرت همیشه باید هزینه کرد

واژه Game of Thrones برای اوین بار در آوریل سال 2011 به طور رسمی یکی از واژه های رسمی جهان شد. این سریال به شما میگه که همیشه هرکس مخالفانی را دارد که برای مقابله با آنها باید بتوانید تصمیم درست را بگیرید.که نمونه بارز این شخص در سریال سانسا استارک می‌باشد که از پایین ترین نقطه، خودش را دوباره به حکومت وینترفل رساند و توانست این قانون را پست سر بگذارد.

گاهی اوقات برای افراد تصمیم گیری در مورد کار خیلی سخت می‌شود. چون براشون سخته با بعضی از واقعیت ها روبرو بشوند. چون ممکن است بخشی از خودشان را فراموش کنند. شهرت، ثروت و موفقیت هرگز به دست نمی آید، مگر اینکه یک کاری بتواند شما را در این باره مطمئن کند و آن هم این است که باید از نظر روانی شما آمادگی رسیدن بهشون را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *