در چند ماه گذشته اخبار زیادی منتشر شده بود مبنی بر اینکه سونی قصد دارد تا در نمایشگاه MWC بارسلونا چندین گوشی مختلف خود را معرفی کند. این سازنده ژاپنی نیز تاکنون طبق انتظارات عمل کرده و چهار محصول جدید را معرفی کرده است.

دستگاه‌های رده بالای اکسپریا ایکس زد پرمیوم (Xperia XZ Premium) و اکسپریا ایکس زد اس (Xperia XZs) دو گوشی‌ای هستند که توجه رسانه‌ها و کاربران را بیشتر به خود جلب می‌کنند، اما در این بین سونی دو دستگاه دیگر به نام‌های اکسپریا ایکس ای 1 (Xperia XA1) و ایکس ای 1 الترا ((XA1 Ultra) را نیز معرفی کرده است. این دو گوشی طراحی و مشخصات جذابی دارند و به سونی کمک می‌کنند تا سهم خود از بازار گوشی‌های میان رده را افزایش دهد.

این دو گوشی در مقایسه با سری گوشی‌های XA که سال گذشته عرضه شده بودند از لحاظ دوربین، پردازنده، رم و حافظه داخلی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

هردوی این گوشی‌ها دارای پردازنده مدیاتک هلیو پی 20 و دوربین 23 مگاپیکسلی هستند اما دوربین سلفی آنها تفاوت‌های زیادی با هم دارد. در جلوی گوشی ایکس ای 1 یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده که حداکثر ISO آن به عدد 3200 می‌رسد، این در حالی است که ایکس ای 1 الترا دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با حداکثر عدد ایزو 6400 و لرزشگیر اپتیکال لنز است. همچنین در قسمت جلوی این گوشی نیز فلاش تعبیه شده است.

یک تفاوت مهم دیگر این دو مدل درگاه USB آنهاست. ایکس ای 1 الترا دارای درگاه USB-C است، این در حالیست که ایکس ای 1 از درگاه‌های قدیمی Micro USB استفاده می‌کند.

گوشی‌های «اکسپریا ایکس ای 1» و «اکسپریا ایکس ای 1 الترا»سونی سال گذشته در نمایشگاه MWC اعلام کرد که قصد دارد تا از یک زبان طراحی واحد در گوشی‌های خود استفاده کند، به این ترتیب گوشی‌های ایکس ای 1 و ایکس ای 1 الترا نیز شباهت‌های زیادی به سری گوشی‌های اکسپریا ایکس زد دارند. این دو گوشی به ترتیب دارای صفحه نمایش 5 و 6 اینچی هستند که توسط یک قاب فلزی زیبا نگهداری می‌شود.

در ادامه مشخصات فنی این گوشی‌ها را مشاهده می‌کنید:

سونی اکسپریا ایکس ای 1 الترا         سونی اکسپریا ایکس ای 1
اندروید 7 نوقا اندروید 7 نوقا سیستم عامل
188گرم-165x79x8.1mm 143گرم-145x67x8mm ابعاد و وزن
6 اینچی اچ دی با وضوح 1920×1080 5 اینچی اچ دی با وضوح 720×1280 صفحه نمایش
مدیاتک هلیو پی 20 هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو پی 20 هشت هسته‌ای پردازنده
4 گیگابایت 3 گیگابایت رم
دوربین اصلی 23 مگاپیکسلدوربین سلفی 16 مگاسپکسل دوربین اصلی 23 مگاپیکسلدوربین سلفی 8 مگاسپکسل دوربین
2700mAh 2300mAh باتری
64 گیگابایت با قابلیت استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی 32 گیگابایت با قابلیت استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی حافظه داخلی

 

انتظار می‌رود که این گوشی‌ها در رنگهای سیاه، طلایی و سفید به فروش برسند. البته برخی از رنگ‌های مدل ایکس ای 1 فقط در بازارهای محدود به فروش خواهد رسید.

فروش اکسپریا ایکس ای 1 از 26 آوریل با قیمت 299 دلار آغاز خواهد شد، اما سونی در مورد قیمت و زمان عرضه اکسپریا ایکس ای 1 الترا اطلاعاتی منتشر نکرده است. البته انتظار می‌رود که این گوشی نیز در تابستان 2017 وارد بازار شود.

گوشی‌های «اکسپریا ایکس ای 1» و «اکسپریا ایکس ای 1 الترا»

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *