شخصیت‌های سریال Game of Thrones به سبک فیلم‌های نوآر

«ریسن ولد» (Ricean Vlad) که در زمینه طراحی تصاویر مفهومی فعالیت می‌کند، سریال Game of Thrones و شخصیت‌های آن را به سبک فیلم‌های نوآر و جنایی بازطراحی کرده است. این تصاویر بسیار جالب و دیدینی هستند و تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

ولد در این تصاویر سعی کرده است تا به جای نشان دادن شخصیت‌های سریال Game of Thrones در محیط‌های نام آشنای وستروس و یا اسوس، آن‌ها را در محیط‌های شهری نشان دهد که البته با روحیات و مشخصه‌های رفتاری آن‌ها نیز سازگار باشد. به عنوان مثال شخصیت «تایوین لنیستر» (Tywin Lannister) را می‌بینیم که ژست همیشگی خود را گرفته و «رمزی بولتون» (Ramsay Bolton) نیز با ظاهری آلوده به خون در یک بندر کار می‌کند (به سوسیسی که در دست گرفته توجه کنید!). شاید ولد قصد دارد علاقه‌مندان را متوجه کند که ما می‌توانیم شخصیت‌های سریال Game of Thrones را از زادگاهشان دور کنیم، اما نمی‌توانیم عادات و خصوصیات درونی آنان را جدا سازیم.

هرچند فیلم‌های سبک نوآر در گذشته تولید شده‌اند، اما نمی‌توانند از لحاظ تاریخی و قدیمی بودن، با زمان سریال Game of Thrones برابری کنند، اما طراح این تصاویر سعی خود را کرده است تا این موضوع تاثیری در نتیجه نهایی نداشته باشد و به نحو احسنت این دو دنیای متفاوت را با یکدیگر گره بزند. در ادامه تصاویر می‌توانیم «دنی» (Dany) را ببینیم که رهبری یک ارتش را بر عهده دارد و 3 مار در اطرافش دیده می‌شوند. به نظر می‌رسد که «تیریون لنیستر» (Tyrion Lannister) نیز طبق عادت گذشته در حال مذاکره و صحبت کردن برای قانع کردن طرف مقابل است. در ادامه می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید:

از میان همه این شخصیت‌ها، توجه ویژه‌ و بیشتری به «جان اسنو» (Jon Snow) شده است. او لباس زمستانی به تن دارد و به همراه گرگ سفید خود، سرتاسر سیاه پوشیده و در مکانی برفی حضور دارد. البته شمشیر معروف او اکنون جایش را با تپانچه‌ای کوچک عوض کرده است که با توجه به شرایط، منطقی به نظر می‌رسد. شاید هم آن انبار پشت سرش یادآور دیوار باشد!

لازم به ذکر بوده که ریسن ولد در گذشته نیز چنین کاری را با مجموعه‌های محبوب فانتزی انجام داده است. با سر زدن به وب‌سایت او می‌توانید تصاویر جالبی مربوط به مجموعه‌های Star Wars ،Assassins Creed و Splinter Cell را در کنار تصاویر هنری کاملا اورجینال، پیدا کنید. جالب است بدانید که او بیش از یک دهه در زمینه بازی‌های ویدیویی فعالیت داشته و به هیچ‌وجه با طراحی شخصیت‌ها و محیط‌ها غریبه نیست.

اکنون که شبکه HBO تمام تلاش خود را به کار بسته است تا پس از پایان سریال Game of Thrones، جایگزینی برای آن پیدا کند، شاید یک سریال در سبک نوآر و جنایی بتواند بهترین گزینه برای این قضیه باشد. البته به نظر می‌رسد که نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones بتوانند جای خالی این مجموعه را برای تماشاگران پر کنند.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *