فاز بعدی ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﺩﯼﺳﯽ (DCEU) چیست؟

حال که Justice League (لیگ عدالت) زک اسنایدر هم پا به گیشه گذاشته، چه اتفاقی برای دنیای سینمایی ﺩﯼﺳﯽ کمپانی وارنر بروس می افتد؟ این دنیای سینمایی اشتراکی که به طور غیررسمی دنیای ﺗﻮﺳﻌﻪﯾﺎﻓﺘﻪ ﺩﯼﺳﯽ (DCEU) نام گرفته، از خیلی جنبه ها با دیگر دنیاهای سینمایی متفاوت است. یکی از آشکارتریـن عناصر آن، این است که هر کدام از فیلم هایش ادامه یا پیامد فیلمی است که پیش از آن اکران شده. برای مثال، فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice was (بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت) زمانی به وقوع پیوست که بتمن از نزدیک رویداد بلک زیروی شهر ﻣﺘﺮﻭﭘﻠﯿﺲ در پی حوادث Man of Steel (مرد پولادین) را مشاهده کرد و ویرانی های درگیری سوپرمن و ژنرال زاد را از نزدیک لمس نمود. و آماندا والر تیم جوخه انتحار را شکل داد چون سوپرمن در پایان BvS کشته شد و دنیا بدون امید باقی ماند. هـر کدام از فیلم های DCEU تاکنون این رویه را دنبال کرده اند، اما سوال اینجاست که آیا در فیلم های بعدی دنیای سینمایی وارنر بروس هم این شیوه را مشاهده خواهیم کـرد؟
تاکنون یکی از مهم تریـن اهداف مهم DCEU این بوده که اطمینان حاصل کند تفاوت های زیادی نسبت به دنیای سینمایی مارول (MCU) دارد. با وجود اینکه وارنر بروس هیچگاه تاکنون از لفظ “فاز” برای تقسیم بندی DCEU استفاده نکرده، زک اسنایدر مدت ها قبل اعلام کرده بود که برنامه ها برای توسعه Batman V Superman و به حقیقت پیوستن لیگ عدالت همیشه هدف فاز اول بوده است. امـا متاسفانه Justice League نتوانست نظر منتقدین و طرفداران را به سوی خودش جذب کند، و تا اینجا خبر از یک شکست تجاری و هنری داده است که ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در آینده دنیای ﺗﻮﺳﻌﻪﯾﺎﻓﺘﻪ ﺩﯼﺳﯽ شود — یعنی همان فاز دوم. و حالا سوال اینجاست که قدم بعدی چیست؟

در حال حاضر، اینطور به نظر می رسد که استودیو قصد دارد بیشتر تمرکز خودش را بر روی عناوین انفرادی بگذارد. فیلم سینمایی Aquaman (آکوامن) به کارگردانی جیمز وان با نقش آفرینی جیسون موموآ در نقش آرتور کری، در ماه اکتبر سال جاری میلادی فاز تولید خودش را بـه پایان رساند و قرار است در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ پا به گیشه بگذارد. فیلم سینمایی Shazam (شزم) به کـارگردانی ﺩﯾﻮﯾﺪ ﺍﻑ. ﺳﻨﺪﺑﺮﮒ و با نقش آفرینی ﺍَﺷﺮ ﺍَﻧﺠِﻞ بعنوان بیلی بتسون و ﺯﮐﺮﯼ ﻟﯽﻭﺍﯼ بعنوان شزم/کاپیتان مارول، فیلمی بعدی DCEU است که پا به فاز تولید می گذارد و برای سال ۲۰۱۹ آماده می شود. با توجه به اینکه استودیو در حـال حاضر هیچ برنامه ای برای لغو یـا ریبوت این دنیای سینمایی ندارد، فیلم Shazam همچنان در فاز پیش-تولید به سر می برد. بعد از این فیلم، Wonder Woman 2 (زن شگفت انگیز)خانم پتی جنکینز با نقش آفرینی گل گدوت بعنوان پرنسس داینا در یکی از روزهای تابستان سال آینده جلوی دوربین می رود و در نوامبر سال ۲۰۱۹ پـا به گیشه می گذارد.

فاز بعدی ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﺩﯼﺳﯽ (DCEU) چیست؟

با توجه به اینکه فیلم های گروهی DCEU – مثل Batman V Superman و Justice League – نتوانستند به موفقیت مورد نظر سازندگان برسند، تنها عملی که اکنون از استودیو انتظار می رود یک تغییر است. و با توجه به فیلم های پیش روی این دنیای سینمایی، اینطور به نظر می رسد که استودیو قصد دارد یک قدم به عقب بردارد و بر روی فیلم های انفرادی و ادامه ها تمرکز کند. البته Suicide Squad 2 (جوخه انتحار) به احتمال قوی جزو برنامه های اصلی فاز بعدی است چون واقعا طرفداران زیادی دارد و در این موقعیت حذف کردن جوکر و هارلی کوئین کار احمقانه ای به نظر می رسد! البته بعید نیست.

همانطور که در گزارش های قبلی اشاره کردیم، دوباره ذکر می کنیم که هنوز وقت زیادی برای جبران مانده و وارنر بروس می تواند با یک برنامه ریزی درست آینده DCEU را نجات دهد چون پتانسیل کافی برای نجات یافتن را در وجودش دارد. مثلا با تمرکز بر روی ساخت عناوین انفرادی برای شخصیت هایی مثل شزم، بتمن، فانوس سبز، فلش، سایبورگ، واندر وومن، بلک ادم، سوپرمن، و … می تواند آنها را با طرفداران به خوبی آشنا کند و در نهایت با آمادگی و آشنایی کامل Justice League 2 را جلوی دوربین ببرد. ما به آینده DCEU امیدواریم، شما چطور؟؟

تانی کال

مغناطیس نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *