مشخص شدن کارگردان دنباله فیلم «The Shining»

استودیوی برادران وارنر به دنبال موفقیت اقتباس سینمایی رمان «آن» (It) نوشته «استیون کینگ»، روند تولید دنباله «تلألو» (The Shining) را تسریع بخشید. «مایک فلانیگان» برای کارگردانی این دنباله که «دکتر اسلیپ» نام دارد برگزیده شده، اقتباسی از رمان کینگ که در سال 2013 به چاپ رسید و زندگی «دنیل تورنس» در سن چهل سالگی‌اش را روایت می‌کرد. زمانی که به مانند پدرش به الکل اعتیاد پیدا کرده و همچون او به خروش می‌آید. فلانیگان فیلمنامه این پروژه را که قبلاً توسط «آکیوا گلدزمن» به نگارش درآمده، بازنویسی می‌کند.

رمان از آنجا آغاز می‌شود که تورنس به بزرگسالی رسیده و هنوز از حوادث هتل اورلوک در عذاب است. او با روی آوردن به الکل و تمایل به خشونت مسیر زندگی پدر آدمکش خود را در پیش گرفته، اعمالی که درد او و نیز قدرت‌های ذهنی‌اش را از بین می‌برند. اما وقتی الکل را ترک می‌کند قدرت‌هایش را بازمی‌یابد و از آن برای ارتباط برقرار کردن با افراد در حال مرگ استفاده می‌کند. با دختر جوانی که از توانایی‌هایی شبیه به او برخوردار است و توسط گروهی از افراد تحت تعقیب، رابطه ذهنی برقرار می‌کند.

فلانیگان در سال 2013 فیلم ترسناک «نورگیر» (Oculus) را کارگردانی کرده و به تازگی فیلمی از «بازی گرالد»، دیگر رمان «استیون کینگ» برای نت‌فلیکس اقتباس کرده است. وی در حال حاضر بر روی پروژه « The Haunting of Hill House » برای نت‌فلیکس کار می‌کند.

فیلم «تلألو» به کارگردانی «استنلی کوبریک» و بازی «جک نیکلسون»، «شلی دووال»، و «دنی لوید» با بودجه 19 میلیون دلاری ساخته شد و در آمریکای شمالی 44.4 میلیون دلار فروخت. این فیلم اگرچه در زمان اکران با واکنش مختلف منتقدین مواجه بود، اما در دهه‌های بعد بیشتر مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر یکی از بهترین آثار ژانر وحشت نامیده می‌شود.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *