نبرد فصل هشتم Game of Thrones عظیم‌ترین و خشن‌ترین نبرد این سریال خواهد بود

هر چند ماجراهای سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) به شکلی جلو می‌روند که معمولاً شخصیت‌ها با تصمیمات سیاسی و تفکرات شطرنج‌گونه‌ی خود به مقابله با یکدیگر می‌روند و قدرت را از چنگ دیگران درمی‌آورند، ولی تا امروز شاهد صحنه‌های به‌یادماندنی و بزرگی از نبردهای حماسی هم بوده‌ایم؛ موضوعی که قرار است در فصل آخر این مجموعه هم دنبال شود و HBO قصد دارد عظیم‌ترین نبرد این سریال را به نمایش بگذارد.

معروف‌ترین جنگ این مجموعه تا امروز به قسمت ۹ فصل ۶ برمی‌گردد که نبرد حرامزاده‌ها (Battle of the Bastards) نام داشت و در آن شاهد مبارزه جان اسنو با رمزی بولتون بودیم که به کمک همراهان پرشمار خود به نبردی سخت و خونین پرداختند. اکنون به گفته پیتر دینکلیج، بازیگر نقش تیریون لنیستر:

نبرد بسیار خشنی خواهیم داشت؛ جنگی که نبرد حرامزاده‌ها در مقایسه با آن به یک پارک تفریحی شباهت دارد.

بد نیست بدانید که فیلمبرداری نبرد حرامزاده‌ها ۲۵ روز طول کشیده بود، ولی نبرد فصل هشتم ۵۵ شب فیلمبرداری داشته است و بعد از آن فیلمبرداری برای چند هفته در استودیو دنبال شده است. هر چند آمار دقیقی از روزهای کار در استودیو منتشر نشده است ولی می‌توان با توجه به جزییات کار، این نبرد را عظیم‌ترین جنگ مجموعه بازی تاج و تخت دانست؛ نبردی که توسط میگوئل ساپوچنیک کارگردانی شده، یعنی کسی که کارگردان نبرد حرامزاده ها و یکی دیگر از صحنه‌های عظیم مجموعه در قسمت Hardhome هم بوده است.

این جنگ عظیم در منطقه وینترفل (Winterfell) رخ می‌دهد و برخلاف نبرد بزرگ قبلی که بیشتر با محوریت دو شخصیت اسنو و رمزی دنبال می‌شد، این بار شاهد حضور شخصیت‌های زیادی خواهیم بود. شورانر مجموعه، دیوید بنیاف در این مورد می‌گوید:

بخشی از چالش‌های ما و مهم‌تر از همه کارگردان این قسمت میگوئل ساپوچنیک، هر چه جذاب‌تر کردن این نبرد بود. مدت‌ها برای رسیدن به این نقطه از مجموعه تلاش کرده بودیم و در نهایت به اینجا رسیدیم. نبردی که قرار است مبارزه بین لشکر مرده‌ها با انسان‌های زنده را نمایش دهد و نمی‌توان آن را در زمان کوتاه ۱۲ دقیقه‌ای به پایان رساند.

برای هر چه عظیم‌تر نشان دادن این جنگ، تغییراتی در وینترفل ایجاد شد و طراحان این منطقه، آن را گسترش دادند؛ از حیاط آن گرفته تا برج و باروهای قلعه و تعداد اتاق‌ها و در مجموع خیلی چیزها برای آماده‌سازی این نبرد دستخوش تغییر شدند. یکی دیگر از بازیگران مجموعه یعنی امیلیا کلارکسون که نقش دنریس تارگرین را برعهده دارد هم در مورد این بخش از سریال می‌گوید:

همه‌چیز در اینجا حالتی سخت‌تر و خشن‌تر پیدا می‌کند. من در صحنه‌ای با یکی از بازیگران همراه بودم و به او گفتم: «خدای من! دیگر نمی‌توانم چنین کاری را تکرار کنم.» و بعد هم اشک از چشمانم جاری شد.

فصل هشتم بازی تاج و تخت در سال ۲۰۱۹ پخش خواهد شد؛ فصلی که در ابتدا صحبت‌هایی در مورد این موضوع مطرح بوده است که آن را در قالب سه فیلم سینمایی تهیه و اکران کنند ولی در نهایت به شکل همیشگی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد. البته طرفداران این مجموعه‌ی برگرفته از «ترانه یخ و آتش» اثر جرج آر آر مارتین نباید بابت پایان آن غصه بخورند، چرا که در آینده پیش‌درآمدی بر این مجموعه پخش خواهد شد که در روزهای گذشته هم بازیگرانی مثل نائومی واتس و جاش وایت هاوس برای بازی در آن انتخاب شده‌اند.

تانی کال

برگرفته از GameSpot

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *