تاریخ انتشار دیسک‌های بلو-ری Ford v Ferrari

فیلم «فورد در برابر فراری» (Ford v Ferrari) با بازی «مت دیمن» در نقش طراح خودرو «کاول شلبی» و «کریستین بیل» در نقش «کن مایلز» راننده‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی در تاریخ ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۱۳۹۸) به صورت دیجیتال (وب‌-دی‌ال) و ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸) به صورت دیسک‌های بلو-ری و دی‌وی‌دی عرضه می‌شود.

داستان فیلم در مورد تصمیم کمپانی فورد موتور برای تشکیل گروهی از مهندسین خودرو به رهبری شلبی و مایلز است. آن‌ها مأموریت دارند اتومبیلی طراحی کنند که در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۶۶ گوی سبقت را از فراری برباید. بیل برای بازی در این فیلم نامزد گلدن گلوب و جوایز اتحادیه‌ی بازیگران آمریکا شد، بنابراین احتمال نامزدی اسکار او هم وجود دارد. او در ویدیوی پشت‌صحنه‌ای که به همراه نسخه‌ی دیجیتال تحت عنوان «مت و کریستین: گفتگو» منتشر می‌شود در کنار دیمن در مورد این نقش صحبت می‌کند. علاوه بر این، یک ویدیوی ۸ اپیزودی و ۶۰ دقیقه‌ای از مراحل تولید فیلم عرضه خواهد شد.

«فورد در برابر فراری» به کارگردانی «جیمز منگولد» در چهل و ششمین جشنواره‌ی فیلم تلیوراید برای اولین بار در دنیا اکران شد و منتقدین این فیلم ۱۵۲ دقیقه‌ای را با وسترن کلاسیک «بوچ کسدی و ساندنس کید» مقایسه کردند. «فورد در برابر فراری» با امتیاز ۹۲ درصد «راتن تومیتوز» اواسط ماه نوامبر در هفته‌ی اول اکران در ۳۵۲۸ سالن اکران شد و ۳۱.۴ میلیون دلار در بازارهای آمریکا فروخت. این فیلم که با بودجه‌ی ۹۷ میلیون دلاری تولید شده پس از ۵۵ روز به فروش جهانی ۲۰۶ میلیون دلاری دست یافته که ۹۶.۱ میلیون دلار آن به بازارهای بین‌المللی اختصاص دارد.

اولین تریلر «فورد در برابر فراری» در ماه آپریل در نمایشگاه سینماکان رونمایی شد و در ماه ژوئن به فضای مجازی راه پیدا کرد. اما بنابر گزارش «رلیش‌میکس» این تریلر دوم بود که توجه مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی را جلب کرد. در افتتاحیه‌ی «فورد در برابر فراری» گزارش شد که نیمی از سینماروها را مردان بالاتر از ۲۵ ساله تشکیل می‌دهند، و به دنبال آن‌ها زنان بالاتر از ۲۵ سال با ۳۰ درصد، مردان زیر ۲۵ سال با ۱۳ درصد و زنان زیر ۲۵ سال با ۸ درصد قرار داشتند. حدود ۶۶ درصد مخاطبین فیلم نیز اروپایی تبار، ۱۳ درصد اسپانیایی تبار، ۱۴ درصد آسیایی تبار، و ۷ درصد آفریقایی تبار بوده‌اند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *