حضور مت دیمون در فیلم The King of Oil

کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) ساخت فیلم زندگینامه‌ای The King of Oil (پادشاه نفت) را به استودیو فیلمسازی ساندی نایت پروداکشنز (Sunday Night Productions) که متعلق به جان کرازینسکی، کارگردانفیلم A Quiet Place (یک مکان ساکت) است، سپرد. این فیلم بر اساس کتابی با عنوان The King of Oil: The Secret Lives of Marc Rich (پادشاه نفت: زندگی پشت پردهٔ مارک ریچ) ساخته خواهد شد و در مورد مارک ریچ اصالتاً بلژیکی است که یکی از سرمایه‌داران و دلالان در بخش تجارت مواد خام، مواد غذایی، نفت، بنزین و املاک در ایالات متحده آمریکا بود. بیشتر شهرت او به خاطر تأسیس شرکت گلنکور و البته محکومیت او به دلیل فرار از پرداخت مالیات در ایالات متحده آمریکا و همچنین تجارت غیرقانونی نفت با برخی کشورهای حوزهٔ خلیج فارس بود.

جالب است بدانید مارک ریچ بزرگترین فراری مالیاتی تاریخ ایالات متحده آمریکا بود و سازمان FBI تا اواسط دههٔ ۸۰ میلادی او را در صدر لیست سیاه خود قرار داده بود و برای دستگیری او جایزهٔ کلانی تعیین کرده بود. در سال ۱۹۸۵، سازمان FBI قصد ربودن مارک ریچ را داشت، ولی نقشهٔ آن‌ها لو رفت و دولت سوئیس به ریچ پناه داد. کمپانی یونیورسال پیکچرز قصد دارد در فیلم جدید خود به زندگی پرماجرای این تاجر و سرمایه‌دار معروف بپردازد و بخش‌های ناگفتهٔ زندگی وی را به نمایش درآورد. کتاب The King of Oil: The Secret Lives of Marc Rich که نوشتهٔ دنیل آمان است، در سال ۲۰۰۹ توسط انتشارات سنت مارتین منتشر شد. نگارش فیلمنامهٔ اقتباسی The King of Oil، بر عهدهٔ جو شارپنل و آنا واترهوس خواهد بود.

مت دیمون سابقهٔ همکاری با کمپانی یونیورسال پیکچرز را دارد و در فیلم‌های مجموعهٔ جیسون بورن حضوری طولانی‌مدت داشته است. وی قرار است در فیلم The King of Oil، نقش مارک ریچ را ایفا کند که برای زندانی نشدن در ایالات متحده آمریکا، به اروپا می‌گریزد. مارک ریچ در سال ۲۰۱۳ درگذشت؛ همسر وی دنیس ریچِ ترانه‌سرا بود. از نکات قابل توجه زندگی مارک ریچ این است که بیل کلینتون، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در سال ۲۰۰۱، دقیقاً در روز آخر ریاست جمهوری خود ۱۴۰ نفر را مورد عفو قرار داد و یکی از آن افراد مارک ریچ بود. این موضوع بسیار بحث‌انگیز شد؛ چون دنیس ریچ کمک‌های زیادی به کمپین انتخاباتی سنای نیویورک، به هیلاری کلینتون، همسر بیل کلینتون کرده بود.

مارک ریچ بزرگترین فراری مالیاتی تاریخ ایالات متحده آمریکا بود. سازمان FBI تا اواسط دههٔ ۸۰ میلادی او را در صدر لیست سیاه خود قرار داده بود و برای دستگیری او جایزهٔ کلانی تعیین کرده بود

الیسون سیگر، شریک جان کرازینسکی در ساندی نایت پروداکشنز، به همراه وینست سیبر و یوری سینگر، تهیه‌کنندگی فیلم The King of Oil را بر عهده خواهند داشت. مارک سوریان از کمپانی یونیورسال پیکچرز، به‌عنوان ناظر در این پروژه حضور خواهد داشت.

مت دیمون و جان کرازینسکی که هر دو از اهالی بوستون هستند، سابقهٔ همکاری با یکدیگر را در چندین پروژه داشته‌اند و یکی از معروف‌ترین آثار این دو، نگارش فیلمنامه و بازی در فیلم Promised Land (سرزمین موعود) گاس ون سنت است که این فیلم موفق شد نامزد دریافت جایزهٔ خرس طلایی جشنوارهٔ فیلم برلین شود. مت دیمون و جان کرازینسکی سابقهٔ همکاری به‌عنوان تهیه‌کننده در فیلم موفق Manchester by the Sea (منچستر کنار دریا) را نیز دارند.

آخرین پروژهٔ جان کرازینسکی، کارگردانی فیلم A Quiet Place بود که با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و استقبال تماشاگران را نیز به همراه داشت و در سه روز نخست اکران خود حدود ۵۰ میلیون دلار فروش کرد. گفتنی است فیلم A Quiet Place تا این لحظه حدود ۳۲۸ میلیون دلار فروش داشته است؛ این در حالی است که بودجهٔ ساخت این فیلم تنها ۱۷ میلیون دلار برآورد شده است. همچنین چندی پیش اعلام شد دنبالهٔ این فیلم نیز ساخته خواهد شد، اما سازندگان عجله‌ای برای ساخت آن نخواهند داشت و دنبالهٔ این فیلم در صورتی ساخته خواهد شد که داستانی عالی و بی‌نقص داشته باشد.

مت دیمون سال گذشته میلادی در فیلم کمدی و جنایی Suburbicon (سابربیکن) حضور داشت. در این فیلم بازیگران معروفی چون جولین مور، نوآ یوپ، مگان فرگوسن و اسکار آیزاک حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. اما فیلم جرج کلونی اصلاً مورد پسند منتقدان قرار نگرفت و در گیشه نیز عملکرد خوبی نداشت و با بودجهٔ ساخت ۲۵ میلیون دلاری، فروش ناامیدکنندهٔ ۱۰ میلیون دلاری داشت.

تانی کال

برگرفته از Hollywoodreporter

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *