نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
Rampage Rampage $6,009,640 $120 $65,694,360 10 موسیقی متن
A Quiet Place A Quiet Place $5,148,342 $17 $131,270,520 17 موسیقی متن
I Feel Pretty I Feel Pretty $3,819,299 $32 $16,030,218 3 موسیقی متن
Super Troopers 2 Super Troopers 2 $2,822,075 $13.5 $15,181,624 3 موسیقی متن
Ready Player One Ready Player One $2,110,217 $175 $126,100,064 25 موسیقی متن
Truth or Dare Truth or Dare $1,764,115 $3.5 $30,268,840 10 موسیقی متن
Blockers Blockers $1,652,065 $21 $48,102,190 17 موسیقی متن
Black Panther $1,477,925 $200 $681,374,736 66 موسیقی متن
Traffik Traffik $994,662 $4 $75,293,399 3 موسیقی متن
Isle Of Dogs Isle Of Dogs $985,699 $24,422,171 31 موسیقی متن

فیلم «یک جای آرام» استودیوی پارامونت که سومین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذارد، همچنان انتخاب اول سینماروها در هفته گذشته بود. از این رو، این فیلم با کسب ۹.۳ میلیون دلار از فروش شنبه و فروش سه روزه ۲۱.۷ میلیون دلاری، مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به ۱۳۱.۱ میلیون دلار رسانید. نکته اینجاست که وقتی برای فیلم اوریجینال و خوش‌ساختی چون این اثر یا فیلمی مانند «برو بیرون» به درستی بازاریابی شود، می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. مردم آنقدر باهوش هستند که چنین اثری را از آثار نازل‌تر تمیز دهند و زمانش که برسد از خانه بیرون می‌آیند و فیلم را روی پرده بزرگ سینما به نظاره می‌نشینند.

این هفته فیلم «یورش» استودیوی نیولاین با فروش آخر هفته ۲۰.۷ میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت. این فیلم با بازی «دووین جانسون» در روز شنبه به فروش ۹.۱ میلیون دلاری دست یافت و تا ساعات پایانی امروز یکشنبه فروش ۱۰ روزه خود را به ۶۶ میلیون دلار خواهد رساند. همانطور که هفته گذشته اشاره شد، جانسون ستاره فیلم، فروش اغلب آثارش را به آرامی اما با ثباتی منحصر به فرد بالا می‌برد. «یورش» ظرفیت کسب درآمد از سالن‌های آیکمس را نیز داراست، خصوصیتی که طبیعتاً موجب بالا رفتن آمار فروش می‌شود. این فیلم چند ملیتی جذاب، تاکنون فروش بسیار خوبی را به ویژه در ایالات غربی و جنوبی آمریکا تجربه کرده است.

«یک جای آرام» تا این لحظه ۱.۷ میلیون دلار با فیلم «دووین جانسون» فاصله دارد. هفته گذشته رقابت این دو فیلم تا اولین ساعات روز یکشنبه و پیش از اعلام آمار فروش آن‌ها در آن روز بسیار نزدیک و فشرده بود. «یورش» در جذب مخاطبین خانوادگی موفق عمل می‌کند، به همین علت سالن‌های سینما در روزهای شنبه و یکشنبه پذیرای خیل این دسته از سینماروها بود.

فیلم «احساس زیبایی می‌کنم» (I Feel Pretty) استودیوی اس‌تی‌اکس نیز این هفته اکران شد و فروشی معادل ۱۶.۱ میلیون دلار را تجربه کرد و به کم‌فروش‌ترین فیلم «امی شومر» در افتتاحیه تبدیل شد. «فاجعه» و «ربوده شده» دیگر آثار کمدی شومر در هفته اول اکران به ترتیب ۳۰ و ۱۹.۵ میلیون دلار فروخته بودند. شومر به مانند «فاجعه» نویسندگی این فیلم را برعهده نگرفت، اما با وجود این فیلم در جذب مخاطبین زن ناکام مانده است. استودیوی اس‌تی‌اکس همواره به تولید آثار کم‌خرج‌تر گرایش داشته و در مورد این فیلم نیز آنان مدعی‌اند که تنها ۵۰ درصد هزینه بازاریابی و تولید 32 میلیون دلاری را متقبل شده‌اند،‌ با این همه، برخی از کارشناسان مالی معتقدند که پیش‌بینی سوددهی فیلم بسیار دشوار است و استودیو برای گریز از زیان باید از تمام بازارهای داخلی تا ۵۳ میلیون دلار حاصل کند. استودیو به دنبال موفقیت «مادرهای بد» که ظرفیت ایجاد ارتباط با مخاطبین زن جوانتر را داشت به فکر تولید این اثر کمدی پرستاره‌ افتاد. منتقد نیویورک تایمز، ضعف فیلم «احساس زیبایی می‌کنم» را در فیلمنامه و کارگردانی که از دوربین به خوبی استفاده نمی‌کند دانسته است. برخی دیگر از منتقدان از جمله «سوفی هیگان» از عنوان فیلم خرده گرفته و آن را برای مخاطبین زن گیج‌کننده و حتی توهین‌آمیز دانسته‌اند.

«سوپر تروپرها ۲» (Super Troopers 2) استودیوی فاکس دیگر فیلم تازه اکران این هفته با ۱۴.۹ میلیون دلار رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. این فروش ستودنی که برای دنباله یک اثر کمدی و کالت پس از ۱۷ سال دور از انتظار بود، در قیاس با «احساس زیبایی می‌کنم» یک پیروزی محسوب می‌شود، چرا که این فیلم با بودجه ۵ میلیون دلاری به تولید رسیده ولی فیلم شومر با بودجه ۳۲ میلیون دلاری، ضمن آنکه استودیوی اس‌تی‌اکس ۱۵ میلیون دلار دیگر را برای خرید امتیاز پخش فیلم شومر در آمریکا پرداخت کرده است. در طول هفته پیش‌بینی می‌شد که فیلم ۵ الی ۶ میلیون دلار در افتتاحیه بفروشد. فاکس سرچ‌لایت با همکاری نویسندگان طنزنویس کمپین تبلیغاتی دیجیتالی طولانی مدتی را اجرا کرد. حدود 64 درصد مخاطبین این فیلم را مردان تشکیل می‌دهند و ۷۵ درصد آنان بین ۲۵ تا ۴۹ سال سن دارند. بنابراین، باید دید استودیوی فاکس هفته آینده با وجود اکران فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» تعداد سالن‌های فیلم را افزایش خواهد داد یا خیر؟

این هفته انیمیشن استاپ-موشن «جزیره سگان» تعداد سالن‌هایش را به ۱۹۴۷ عدد رساند و ۳.۴ میلیون دلار بلیت فروشی کرد. این فیلم با کارگردانی «وس اندرسون» در حال حاضر به فروش ۲۴.۵ میلیونی رسیده و بدین ترتیب رکورد ۲۱ میلیونی «آقای فاکس شگفت‌انگیز» را پشت سر گذاشته است. این انیمیشن همچنان در میان مخاطبین ۱۸ تا ۳۴ ساله از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و بهترین فروش خود را از شهرهای لس آنجلس، نیویورک، سیاتل، و سان فرانسیسکو به دست آورده است. فیلم ترسناک «شهامت یا حقیقت» استودیوی یونیورسال نیز این هفته با ۷.۹ میلیون دلار پنجم شد. فیلم تازه اکران «ترافیک» (Traffik) استودیوی لاینزگیت هم با دراختیار داشتن ۱۰۴۶ سالن نمایش، و فروش ۳.۸ میلیون دلاری رتبه نهم را تصاحب کرد.

هفته آینده فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در سراسر دنیا اکران می‌شود و انتظار می‌رود نمایش آن در آمریکای شمالی در  ۴۲۰۰ سالن سینما با فروشی معادل ۲۲۰ دلار همراه باشد و رکوردهایی را جا به جا کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *