نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
How to Train Your Dragon: The Hidden World How to Train Your Dragon: The Hidden World $9,410,000 $129 $97,696,275 10  موسیقی متن
Tyler Perry's A Madea Family Funeral Tyler Perry’s A Madea Family Funeral $6,583,000 $27,050,000 3  موسیقی متن
The LEGO Movie 2: The Second Part The LEGO Movie 2: The Second Part $2,100,000 $99 $91,670,040 24  موسیقی متن
Alita: Battle Angel Alita: Battle Angel $2,080,000 $170 $72,231,308 18  موسیقی متن
box-Fighting with My Family Fighting with My Family $1,383,127 $11 $14,945,905 18  موسیقی متن
Green Book Green Book $1,382,000 $23 $75,920,611 108  موسیقی متن
Isn't It Romantic Isn’t It Romantic $1,235,000 $31 $40,299,003 19  موسیقی متن
Greta Greta $1,174,000 $4,585,000 3  موسیقی متن
What Men Want What Men Want $690,000 $20 $49,641,004 24  موسیقی متن
Happy Death Day 2U Happy Death Day 2U $643,000 $9 $25,282,610 19  موسیقی متن

انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای مخفی» (How to Train Your Dragon: The Hidden World) استودیوی دریم‌ورکس و یونیورسال به لطف فروش خوب شنبه شب در دومین هفته ‌ی اکران با فروش ۳۰ میلیون دلاری رتبه‌ی اول فروش را به خود اختصاص داد. این فیلم نسبت به افتتاحیه با افت فروش ۴۵ درصدی مواجه شد و به صورت میانگین در هر ۴۲۸۶ سالنی که روی پرده رفت ۷ هزار دلار فروخت. فروش کلی این فیلم در آمریکا به ۹۸ میلیون دلار رسیده و به زودی پس از «شیشه» (Glass) استودیوی بلوم‌هام و «مزیت» (The Upside) استودیوی STX به سومین فیلمی تبدیل می‌شود که در سال ۲۰۱۹ به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری دست می‌یابد.

«دنیای مخفی» در بازارهای جهانی از جمله کشور چین نیز صدرنشین است و تاکنون بیش از ۱۱۵ میلیون دلار فروخته است. این فیلم با فروش جهانی ۳۷۵.۴ میلیون دلاری از رکورد ۳۵۱.۸ میلیون دلاری قسمت اول عبور کرده، اما قسمت دوم همچنان با ۶۲۱.۵ میلیون دلار پرفروش‌ترین قسمت چندگانه باقی مانده است.

علی‌رغم فروش بالای «دنیای مخفی»، فیلم «مراسم تدفین خانوادگی مدیا» (A Madea Family Funeral) استودیوی لاینزگیت، آخرین قسمت از چندگانه‌ی کمدی «تایلر پری» نیز شنبه شب ۱۱.۳ میلیون دلار فروخت و نسبت به جمعه تا ۷۵ درصد با افزایش بلیت فروشی مواجه شد و در نهایت به فروش آخر هفته ۲۷ میلیون دلاری دست یافت. در طول هفته پیش‌بینی می‌شد که فیلم در بهترین حالت به فروش ۲۱ میلیون دلاری برسد. این رکورد در میان فیلم‌های «مدیا» پس از فروش ۴۱ میلیون دلاری «مدیا به زندان می‌رود» در سال ۲۰۰۹ و فروش ۳۰ میلیون دلاری «تجدید دیدار خانوادگی مدیا» در سال ۲۰۰۶ در رتبه‌ی سوم و در میان فیلم‌های پری در مقام کارگردان در رتبه‌ی چهارم جای می‌گیرد.

چندگانه‌ی «مدیا»ی پری را نباید دست کم گرفت. از اکران آخرین قسمت این مجموعه فیلم تحت عنوان «بو ۲» (Boo 2) بیش از یک سال و نیم می‌گذرد و داستان این شخصیت طبق اعلام قبلی با این فیلم پس از ۱۵ سال نمایش در سالن‌های سینما و تئاتر به پایان می‌رسد. فیلم «آنچه مردان می‌خواهند» با بازی «تاراجی پی. هانسون» در ابتدا رقم برآوردهای فیلم را پایین آورده بود اما در پایان اولین هفته فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد. بنا بر اعلام منابع نزدیک به پروژه، کمپین بازاریابی فیلم توسط «تیم پالن» یکی از کارکنان سابق لاینزگیت که جون گذشته از استودیو جدا شد طراحی شده بود. او علاوه بر مدیریت بازاریابی فیلم‌های دیگر پری، سابقه‌ی همکاری در چندگانه‌ی «هانگر گیمز»، «لا لا لند» و «شگفتی» را نیز دارد. روز شنبه زنان بزرگسال‌تر نقش مهمی در افزایش فروش فیلم ایفا کردند. در حالی که فیلم‌های «بو» مخاطبین جوان‌تر را به خود جذب کرد. سینماروهای سیاهپوست ۶۵ درصد کل خریداران را تشکیل دادند و از آمار ۶۰ درصدی فیلم «بو ۲» پیشی گرفتند.

آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های «مدیا» در مقابل نقدهای گزنده‌ی منتقدین و امتیاز ۳۳ درصد آنان از «راتن تومیتوز» مقاومت کرد. این فیلم از مخاطبین سینمارو نمره‌ی A- «سینمااسکور» و چهار و نیم ستاره‌ی «پست‌ترک» دریافت کرده است و۶۷ درصد آنان دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. مخاطبین سیاهپوست ۵۹ درصد، اسپانیایی تبار ۱۶ درصد، و سفیدپوست ۱۵ درصد سینماروها را تشکیل دادند. زنان بالاتر از ۲۵ سال نزدیک به نیمی از مخاطبین فیلم بودند و به دنبال آنان مردان بالاتر از ۲۵ سال با ۲۹ درصد قرار گرفتند. این فیلم در ایالات شرقی و جنوبی عملکرد بهتری داشت.

درحالی‌که پری قرارداد جدیدی با پارامونت به امضاء رسانده اما این بدان معنا نیست که او نمی‌تواند فیلم‌های بیشتری برای لاینزگیت بسازد زیرا شخصیت «مدیا» تحت مالکیت این استودیو قرار دارد. این کارگردان با این چندگانه تاکنون نزدیک به ۱ میلیارد دلار برای لاینزگیت درآمدزایی کرده است. استودیو برای بازاریابی فیلم در شبکه‌ی E! آگهی‌هایی خلاقانه‌ی برای «مدیا» با لباس بهاره‌ی مورد علاقه‌اش پخش کرد.

هفته‌ی آینده بازار آمریکا با ورود «کاپیتان مارول» رونق خواهد گرفت. «کام‌اسکور» گزارش می‌دهد که این هفته فروش کلی بلیت به رقم ۱۱۵ میلیون دلار رسیده و تا ۲۴ درصد نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته و ۱۰ درصد نسبت به هفته‌ی قبل که «دنیای مخفی» افتتاح شد دچار کاهش شده است. فروش سالانه‌ی فیلم‌ها تا به امروز نیز به ۱.۵ میلیارد دلار گذر کرده که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این هفته فیلم «مبارزه در کنار خانواده» در دومین هفته‌ای که به صورت گسترده به نمایش درمی‌آمد تا ۴۰ درصد کاهش فروش را تجربه کرد و با ۱۵ میلیون دلاری داخلی در رتبه‌ی ششم قرار گرفت. این فیلم با فروش ۲.۶۴ میلیون دلار در ۵۶۸ سالن بریتانیا صدرنشین شد.

فیلم «گرتا» (Greta) استودیوی فکوس فیوچرز با بازی «کلوئی مورتز» و «ایزابل هوپر» که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۵۸ درصد دریافت کرده، این هفته در ۲۴۱۱ سالن افتتاح شد و ۴.۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم با استقبال مخاطبین همراه نشده و تنها ۳۴ درصد آن‌ها دیدن فیلم را پیشنهاد می‌کنند. فکوس باید هرچه سریعتر تعداد سالن‌های فیلم را افزایش دهد تا دست کم هزینه‌ی خرید حق پخش فیلم را برگردانند. به گزارش «پست‌ترک»، ۵۷ درصد مخاطبین فیلم را زنان تشکیل داده‌اند که ۵۷ درصد آنان بالاتر از ۲۵ سال سن داشتند. فیلم در شبکه‌های اجتماعی هم از آمار قابل توجهی برخوردار نیست و تنها ۴۷ میلیون دنبال کننده در فیسبوک، توئیتر، یوتیوب و اینستاگرام دارد.

استودیوی نئون که سال گذشته فیلم مستند پرفروش «سه غریبه‌ی همسان» را اکران کرده بود، این هفته مستند «آپولو ۱۱» را به نمایش درآورد و ۱.۶۵ میلیون دلار بلیت فروشی کرد. این فیلم که در ۱۲۰ سالن آیمکس روی پرده رفته و در هر سالن ۱۳.۷ هزار دلار فروخته، روز شنبه ۶۷۰ هزار دلار فروش کرد و در روز جمعه ۴۰۰ هزار دلار. این اثر مستند از «راتن تومیتوز» امتیاز ۱۰۰ درصد دریافت کرده و هفته‌ی آینده در سالن‌های معمولی به روی پرده خواهد رفت چرا که «کاپیتان مارول» از راه می‌رسد و تمامی پلتفورم‌های آیمکس را در اختیار می‌گیرد. «باز آلدرین» فضانورد ناسا در یکی از نمایش‌های فیلم حاضر شد.

«کلایمکس» (Climax) تازه‌ترین اثر ترسناک «گاسپار نوئه» آرژانتینی توسط استودیوی A24 به صورت محدود در پنج سالن نیویورک، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، و آستین به نمایش درآمد و به فروش سه روزه‌ی ۱۲۱ هزار دلاری رسید. این فیلم هفته‌ی آینده تعداد سالن‌هایش را افزایش می‌دهد و از تاریخ ۱۵ مارس به صورت گسترده اکران می‌شود.

این هفته فیلم «کتاب سبز» استودیوی یونیورسال به یمن تصاحب اسکار بهترین فیلم در هفته‌ی گذشته، با افزایش فروش ۱۲۱ درصدی مواجه شد و با فروش آخر هفته ۴.۷ میلیون دلاری در شانزدهمین هفته‌ی اکران فروش کلی خود در آمریکا را به ۷۵.۹ میلیون دلار رساند.

فیلم انیمیشن «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» استودیوی سونی نیز تعداد سالن‌هایش را از ۷۴۳ به ۲۴۰۴ افزایش داد در دوازدهمین هفته‌ی اکران با ۲.۱ میلیون دلار و رشد ۱۳۸ درصدی، به فروش داخلی ۱۸۷.۳ میلیون دلار رسید.

فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» برادران وارنر وارد ششمین ماه اکران شده و پس از کسب اسکار بهترین ترانه برای (Shallow)، استودیو نسخه‌ای طولانی‌تر از فیلم را روی پرده برد و ۱.۹ میلیون دلار درآمدزایی کرد تا فروش داخلی فیلم به ۲۱۳ میلیون دلار برسد. این فروش با توجه به عرضه‌ی فیلم در شبکه‌ی نمایش خانگی در ۱۵ ژانویه ستودنی است.

فیلم انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند» استودیوی دیزنی این هفته بالأخره از فروش داخلی ۲۰۰ میلیون دلاری عبور کرد. قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۲ ۱۸۹.۴ میلیون دلار فروخته بود. «رالف ۲» تا امروز در بازارهای جهانی ۳۲۰ میلیون دلار فروخته تا فروش کلی فیلم به ۵۲۰ میلیون دلار برسد.

هفته‌ی آینده فیلم‌ «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) توسط مارول در بیش از ۴۱۰۰ سالن به نمایش درمی‌آید و انتظار می‌رود افتتاحیه‌ای ۱۴۰ میلیون دلاری داشته باشد و حال و روز خراب گیشه‌ی آمریکا را سر و سامان بخشد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *