نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
The House With A Clock In Its Walls The House With A Clock In Its Walls $7,494,000 $42 $26,850,000 3 موسیقی متن
The Nun The Nun $2,735,000 $22 $100,895,307 17 موسیقی متن
A Simple Favor A Simple Favor $2,673,000 $20 $32,562,414 10 موسیقی متن
The Predator The Predator $2,315,000 $88 $40,435,122 10 موسیقی متن
Crazy Rich Asians Crazy Rich Asians $1,750,000 $30 $159,439,483 40 موسیقی متن
White Boy Rick White Boy Rick $1,390,000 $29 $17,410,368 10 موسیقی متن
Peppermint Peppermint $1,030,000 $25 $30,332,559 17 موسیقی متن
Fahrenheit 11/9 Fahrenheit 11/9 $854,000 $75 $3,101,000 3 موسیقی متن
The Meg The Meg $665,000 $130 $140,522,919 45 موسیقی متن
Searching Searching $560,000 $23,115,344 31 موسیقی متن

فیلم «خانه‌ای با ساعتی پشت دیوارهایش» (The House With a Clock In Its Wall) تازه‌ترین محصول استودیوی یونیورسال این هفته در سینماهای ایالات متحده افتتاح شد و شنبه شبی سحرآمیز را به ثبت رساند. این فیلم تریلر فانتزی با بازی «کیت بلانشت» و «جک بلک» و کارگردانی «الی راث»، در روز جمعه ۷.۸ میلیون دلار فروخت و با رشد فروش ۴۷ درصدی در روز شنبه به درآمد ۱۱.۵ میلیون دلاری دست یافت.

این فیلم خانوادگی با افتتاحیه ۲۶.۹ میلیون دلاری و با عبور از فروش ۱۹.۵ میلیون دلاری «مسافرخانه»‌ (Hostel)، به راحتی بهترین رکورد افتتاحیه «الی راث» کارگردان فیلم را به نام خود ثبت کرد. در میان فیلم‌های بلند راث فیلم «خانه» (House) با امتیاز ۶۸ درصد «راتن تومیتوز» دارای بهترین نقدهای دریافتی است. این فروش افتتاحیه برای فیلمی که با بودجه ۴۰ میلیون دلاری به تولید رسیده و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۳ درصد دریافت کرده، به هیچ وجه نامطلوب نیست. یونیورسال پس از پرفروش شدن «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» (فروش داخلی ۴۰۴.۵ میلیون دلاری)، از اهرم «جک بلک» برای کشاندن خانواده‌ها به سینما استفاده کرد و او را واداشت تا برای بازاریابی فیلم به انواع و اقسام روش‌ها دست بزند. بلک در فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر دارای ۱۰ میلیون دنبال‌کننده است. وی به جای اینکه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعال باشد، در کلیپ‌های ویژه فیلم از جمله پشت صحنه حضور یافت.

هفته سوم ماه سپتامبر همواره برای اکران عناوین خانوادگی در نظر گرفته می‌شده است. در این ایام از سال در گذشته شاهد روی پرده رفتن فیلم‌هایی نوجوانانه و خانوادگی مانند «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» (۳۰.۳ میلیون دلار)، «فرار از هزارتو» (۳۲.۵ میلیون دلار)، و «فرار از هزارتو ۲» (۳۰.۳ میلیون دلار) بودیم که همگی اکران پرفروشی را کلید زدند. «رلیش‌میکس» حضور «جک بلک» که قطعاً هواداران خاص خودش را دارد و زنده شدن خاطرات کودکی برای خوانندگان کتاب منبع الهام فیلم را علت موفقیت این اثر فانتزی در گیشه ذکر کرده است. براساس آمار منتشر شده از سوی «کام‌اسکور»، ۴۴ درصد سینماروها برای این فیلم مخاطبین عام، ۱۹ درصد والدین و ۳۷ درصد کودکان بوده‌اند. مخاطبین پس از تماشای فیلم به آن امتیاز کلی سه و نیم ستاره داده‌اند.

پاییز سه سال قبل استودیوی یونیورسال فیلم «قله‌ی خونین» (Crimson Peak) به کارگردانی «گی‌یرمو دل تورو» را با درجه سنی بزرگسال اکران کرد. این فیلم موفق نشد مخاطبین خود را بیابد و نظر هواداران ژانر ترس و آثار هنری را به خود جلب کند و در افتتاحیه ۱۳.۱ میلیون دلار فروخت و در انتها با فروش ۳۱ میلیون دلاری داخلی به نمایش خود پایان داد. اما وقتی فیلمی در ژانر «خانه جن‌زده» برای کودکان ساخته شود شرایط متفاوت خواهد بود. «خانه‌ای با ساعتی پشت دیوارهایش» تاکنون ۳۵.۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته و تنها از بازارهای آلمان و برزیل ۸.۷ میلیون دلار درآمدزایی کرده است.

فروش این فیلم در سراسر آمریکا به صورت برابر بوده و در طول هفته ۲۷ درصد از مخاطبین آن را افراد اسپانیولی زبان، ۵۳ درصد آنان را سفیدپوستان، ۱۰ درصد سیاهپوسان، و ۵ درصد آسیایی تباران تشکیل می‌دادند. فیلم جدید «الی راث» ۲.۵ میلیون دلار هم از ۴۰۰ سالن آیمکس کسب کرده است.

سه فیلم دیگری که این هفته به صورت گسترده در آمریکا افتتاح شدند بیشتر به سبب تداوم فروش فیلم‌های هفته‌های گذشته با شکست مواجه شدند. یکی از این آثار «فارنهایت ۹/۱۱» (Fahrenheit 11/9) مستند جدید «مایکل مور» بود که روز شنبه در ۱۷۱۹ سالن به نمایش درآمد ولی تنها ۱.۲ میلیون دلار فروخت و فروش سه روزه خود را به ۳.۱ میلیون دلار رساند. سینماروها پس از خروج از سالن به فیلم نمره A «سینمااسکور» داده و مور را امیدوار نگه داشته‌اند که شاید این مستند در هفته‌های بعد با این نمره و امتیاز ۸۰ درصد «راتن تومیتوز»، عملکرد بهتری به جا بگذارد. به نوشته «باکس‌آفیس‌موجو» تا به امروز تنها هفت فیلم مستند در ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ سالن سینما افتتاح شده‌اند و بیشتر آنان مستندهای حیات وحش بوده‌اند. مور به قصد رساندن پیام خود به مردم پیش از انتخابات میان دوره‌ای اقدام به اکران شتابزده و گسترده این فیلم کرد. فیلم «فارنهایت ۱۱/۹» دیگر اثر مستند مور در ۸۶۸ سالن افتتاح شده و ۲۴ میلیون دلار فروخته بود. تازه‌ترین مستند «مایکل مور» برای تیزرهای تلویزیونی و تبلیغات فیلم حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه کرده است. در میان سه فیلم تازه اکران این هفته، «فارنهایت ۹/۱۱» مور از شانس بیشتری برای باقی ماندن در رتبه‌های بالایی جدول در هفته آینده و جذب مخاطبین بزرگسال برخوردار است. ۵۲ درصد مخاطبین این فیلم را مردان بالاتر از ۲۵ سال و ۳۹ درصد آنان را زنان بالاتر از ۲۵ سالن تشکیل می‌دهند و تنها ۹ درصد از خریداران بلیت کمتر از ۲۵ ساله بوده‌اند.

عناوینی مانند «خانه‌ای با ساعتی پشت دیوارهایش» ممکن است در برابر امتیازات «راتن تومیتوز» مقاومت کنند، اما نه اثر ملودرامی مانند «خود زندگی» (Life Itself) به کارگردانی «دن فوگلمن» که طبق اعلام آمازون در هفته اول اکران ۲.۱ میلیون دلار فروخته و در رده یازدهم جدول قرار گرفته است. این فیلم که به قیمت ۱۰ میلیون دلار توسط آمازون خریداری شده، در حال حاضر دارای امتیاز ۱۳ درصد از «راتن تومیتوز» است. بعضی از منتقدین بر این باورند که چرا باید برای دیدن این فیلم به سینما رفت وقتی که نمونه تلویزیونی آن را با سریال «ما همینیم» (This Is Us) هر پنجشنبه شب می‌توان از شبکه NBC دید؟ «خود زندگی» مانند «زیبایی اجدادی» (Collateral Beauty) با بازی «ویل اسمیت»، فیلمی نبود که برای منتقدین ساخته شده باشد، اما مخاطبین عام که در جشنواره تورنتو پنج دقیقه به صورت ایستاده برای فیلم دست زدند، و به فیلم امتیاز B+ «سینمااسکور» دادند، نظر دیگری درباره این آن دارند. فوگلمن در کنفرانس خبری فیلم منتقدین مرد سفیدپوست را عامل ایجاد جو منفی علیه فیلم دانسته، اما نقدنویسان زن زیادی از جمله «استفانی زکرک» از مجله «تایم» هم بودند که از فیلم استقبال نکردند. ۵۴ درصد از مخاطبین این فیلم زنان بالاتر از ۲۵ سال و ۳۰ درصد آنان مردان بالاتر از ۲۵ سالن بوده‌اند.

فیلم تازه اکران «ملت ترور» (Assassination Nation) استودیوی NEON فروش بهتری را در روز شنبه نسبت به جمعه داشت و در نهایت ۱.۱ میلیون دلار در افتتاحیه فروخت و پانزدهم شد. «تام کوئین» رئیس استودیوی NEON از اینکه چنین فیلمی را در جشنواره ساندنس به قیمت ۱۰ میلیون دلار خریداری کرده پشیمان نیست و معتقد است که تاریخ طرف این فیلم را خواهد گرفت. این فیلم به کارگردانی «سم لوینسون» و بازی «بِلا ثورن» و «بیل اسکارزگارد» که در حال حاضر از ۵۱ نقد دارای امتیاز ۶۵ درصد «راتن تومیتوز» است، زندگی نوجوانان در عصر پُست‌ها و لایک‌های شبکه‌های اجتماعی، با لحنی طنز به تصویر می‌کشد. «ایمی نیکلسون» منتقد ورایتی این فیلم را «سخنی از روی خامی» توصیف کرده و آن را به «پرتاپ کوکتل مولوتف به هدفی نامعلوم» شبیه دانسته است. بار دیگر باید وجود عناوینی مانند «غارتگر» و «راهبه» را علت عدم موفقیت این فیلم مستقل قلمداد کرد. ۳۲ درصد از مخاطبین این فیلم مردان بالاتر از ۲۵ سال و ۲۹ درصد آنان زنان بالاتر از ۲۵ سال بودند. به گزارش «پست‌ترک» تنها ۳۹ درصد تماشاگران دیدن فیلم را توصیه کرده‌اند.

فیلم «راهبه» (The Nun) استودیوی نیولاین هم این هفته فروش بسیار خوبی داشت و با ۱۰.۲ میلیون دلار پس از فیلم «یک لطف ساده» (A Simple Favor) که با ۱۰.۴ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفته، سوم شد. فروش فیلم «یک لطف ساده» به کارگردانی «پال فیگ» در هفته دوم اکران تنها ۳۵ درصد کاهش یافت تا فروش ۱۰ روزه این فیلم کمدی به ۳۲.۵ میلیون دلار برسد. «تیلور سوئیفت» خواننده پاپ روز گذشته در حساب اینستاگرام خود به ستایش از این فیلم پرداخت، و به دنبال آن طبق اعلام «پست‌ترک»، مخاطبین زیر ۲۵ سال به این اثر امتیاز مثبت ۸۴ درصد داده‌اند. اما هنوز این زنان بالاتر از ۲۵ ساله‌اند که با ۵۱ درصد و امتیاز ۷۹ درصد، و همراهان آنان یعنی مردان بالاتر از ۲۵ سال که ۲۴ درصد سینماروها را شامل می‌شوند، پرجمعیت‌ترین گروه‌های سنی این فیلم را تشکیل می‌دادند. این اثر کمدی تاکنون از ۳۶ کشور خارجی ۵.۲ میلیون دلار درآمدزایی کرده و فروش جهانی خود را تا ۴۲.۵ میلیون دلار افزایش داده است. بازار بریتانیا با ۲.۱ میلیون دلار از ۴۸۰ سالن سودآورترین بازار «یک لطف ساده» بود و در آنجا هم مانند ایالات متحده این فیلم پس از «خانه‌ای با ساعتی پشت دیوارهایش» دوم شد. این فیلم در تاریخ ۲۶ سپتامبر در فرانسه و بلژیک، ۲۷ سپتامبر در برزیل و هلند، ۲۸ سپتامبر در مکزیک و اسپانیا و سوئد روی پرده می‌رود.

 

فیلم «راهبه» در سومین هفته اکران با افت فروش ۴۴ درصدی، فروش داخلی خود را به ۱۰۰.۸ میلیون دلار رساند. این فیلم در ۸۰ کشور خارجی و با اکران در ۱۲۶۹۵ سالن برای سومین هفته پیاپی صدرنشین شد. فروش خارجی این فیلم ترسناک تا اولین ساعات روز یکشنبه به ۱۹۲ میلیون دلار و فروش جهانی آن به ۲۹۲.۸ میلیون دلار می‌رسید. این فیلم به زودی رکورد ۱۰۲ میلیون دلاری فیلم «احضار روح ۲» را پشت سر خواهد گذاشت و پس از قسمت اول «احضار روح» به عنوان دومین فیلم پرفروش این چندگانه شناخته می‌شود.

این هفته فیلم «کولِت» (Colette) با بازی «کیرا نایتلی» هم برای مخاطب خاص در چهار سالن سینما در شهرهای نیویورک و لس آنجلس اکران شد و ۱۵۶.۷ هزار دلار فروخت و میانگین فروش ۳۹ هزار دلاری برای هر سالن را به جای گذاشت که رکوردی به مراتب پایین‌تر از «بازی تقلید»، دیگر اثر نایتلی به شمار می‌آمد که فروش میانگین ۱۱۹ هزار دلاری در هر سالن را ثبت کرده بود. فیلم «برادران سیسترز» (The Sisters Brothers) دیگر فیلمی بود که این هفت به صورت محدود در چهار سالن نمایش در دو شهر نیویورک و لس آنجلس روی پرده رفت و ۱۳۲ هزار دلار فروخت. هر دو فیلم «کالت» و «برادران سیسترز» دارای امتیازهای بالای ۸۲ و ۹۲ درصد «راتن تومیتوز» هستند؛ امتیازاتی که برای آثاری که مخاطب خاص را در فصل جوایز هدف قرار داده‌اند ضروری است. فیلم وسترن «ژاک اودیار» هفته آینده تعداد سالن‌هایش را به عدد ۱۰ می‌رساند.

هفته آینده فیلم انیمیشن «اسمال‌فوت» (Smallfoot) برادران وارنر در ۴۰۰۰ سالن اکران می‌شود، لاینزگیت فیلم «ضیافت جهنمی» (Hell Fest) را در ۲۲۰۰ سالن سینما به نمایش می‌گذارد، یونیورسال «مدرسه شبانه» (Night School) را با بازی «کوین هارت» و «تیفانی هدیش» در ۲۸۰۰ سالن عرضه می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *