همانطور که انتظار داشتیم، بالاخره این ماه شبکه HBO اعلام کرد که 4 اسپین آف دارای پتانسیل از سری Game of Thrones در دست ساخت قرار دارد. اما این تمام ماجرا نیست. بلکه به تازگی “جورج آر آر مارتین” (George R.R. Martin) نویسنده سری کتاب های A Song of Ice And Fire صفحه شخصی خود را آپدیت کرد و گفت که در حقیقت شبکه HBO در حال ساخت 5 اسپین آف می‌باشد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamespot، مارتین در صفحه اش اینگونه بیان کرد که “هفته‌ی گذشته قبل از اینکه من به لس آنجلس برسم ما 4 فیلمنامه در حال ساخت داشتیم، اما فیلنامه پنجم هم در زمان نبود من اضافه شده است.” او در ادامه اضافه کرد که کسب و کار تلویزیون در کنار تغییراتی که بیشتر مواقع در آن بوجود می‌آیند، “به سرعت در حال حرکت است”.

“ما یک نویسنده جدید را به تیم 4 نویسنده ای که HBO اسم آن هارا اعلام کرد اضافه کرده ایم، اما توقع نداشته باشید که اسم او را به شما بگویم. بدون شک، زمانی که قرارداد او به طور کامل بسته شد HBO اسم او را هم به شما خواهد گفت، اما کافی است همین را بدانید که او یک نویسنده فوق العاده و یک انسان عالی است و من به غیر از خودم و Elio و Linda کس دیگری را نمی‌شناسم که به اندازه او به “وستروس” (Westeros) علاقه و آشنایی داشته باشد.”

4 اسپین آف اول توسط نویسندگانی با تجربه نظیر Max Bornstein, Jane Goldman, Brian Helgeland, و Carly Wray آماده شده اند و همچنین انتظار می‌رود که هرچه زودتر اطلاعاتی نیز از اسپین اف پنجم منتشر شود.

همچنین در یک پست “مارتین” اعلام کرد که علاقه ای به استفاده از لفظ “اسپین آف” ندارد و در عوض، او گفت که شما باید این سریال های جدید را مانند آثاری در نظر بگیرید که در یک “جهان دوم” جریان دارند. منظور همان روشی است که “جی آر آر تالکین” نویسنده سری محبوب “ارباب حلقه ها” (The Lord of the Rings) همگانی کرده است. این داستان ها در دنیای “وستروس” (Westeros) و “دنیایی فراتر از آن” جریان خواهند داشت.

مارتین در ادامه توضیح داد: “نمی‌توان گفت که این سریال‌های جدید به روش سنتی Spinoff های Game of Thrones باشند. ما در مورد آثاری مثل Joey یا After MASH و یا حتی Frazier یا Lou Grant که شخصیتی شناخته شده از مجموعه اصلی داستان را در مجموعه ای دیگر ادامه می‌دهد صحبت نمی‌کنیم. پس اگر شما توقع داشتید تا ما داستان Hot Pie را در مجموعه‌ای دیگر ادامه دهیم، باید بگویم که شما محکوم به نا‌امیدی هستید. هریک از مفاهیمی که هم اکنون مورد بحث قرار دارند، یک پیش‌پرداخت (Prequel) هستند تا یک ادامه (Sequel). بعضی از آن ها نیز ممکن است ربطی به جهان Westeros نداشته باشند.  در هر صورت، من ترجیح می‌دهم به جای “اسپین آف” و “پیش‌پرداخت”، آن هارا “سریال جانشین” صدا کنم.”

“مارتین” در ساخت تمامی این اسپین آف ها دخیل است و اولین ملاقات او نیز با سران HBO به آگوست 2016 بر می‌گردد. در همین زمان بود که او دو مجموعه را به آن ها نشان داد که یکی از آن ها هم اکنون در حال توسعه است.

او همچنین اعلام کرد که هم اکنون با 4 نفر نویسنده ای که نام آن ها اعلام شده است در حال همکاری می‌باشد. ” آن ها دارای استعدادی شگفت انگیز هستند و من بسیار هیجان زده ام که با آن ها همکاری می‌کنم. من در حال حاضر جدا از ملاقات های حضوری، از طریق ایمیل، پیام متنی و تلفن با آن ها در ارتباط هستم و امیدوارم که همانطور که به جلو حرکت می‌کنیم، این ارتباطات بیشتر از گذشته شوند.”

مارتین همچنین به طرفداران گفت که انتظار نداشته باشند تا هر 5 تا سریال فرعی اعلام شده ساخته شوند: “ دهه هایی از تجربه در دنیای فیلم و سریال به من آموخته اند که هیچ چیزی در آن ها کاملا مشخص نیست، اما من فکر می‌کنم که بعید است که ما بتوانیم هر 4 یا 5 سریال فرعی را تولید کنیم. حداقل نه به صورت پشت سر هم. چیزی که ما در حال حاضر در اختیار داریم 4 یا 5 فیلمنامه است و باید صبر کنیم تا ببینیم چه تعداد از آن ها در آینده اتفاق خواهند افتاد.

“مارتین” همچنین گفت که تمام کسانی که در ساخت این اسپین اف ها دخیل هستند می‌خواهند تا شاهکار هایی مانند Game of Thrones را خلق کنند که البته با در نظر گرفتن اینکه چقدر این سریال فوق العاده است، هدفی سخت و دشوار به نظر می‌رسد.

در حال حاضر نمی‌توانم بگویم که این سریال ها در چه موردی هستند (البته می‌توانم ولی نمی‌گویم!). اما در عوض می‌توانم تعدادی از مواردی را بگویم که در مورد آن ها نیستند و خوب، تعدادی از آن ها باعث نا‌امیدی شما خواهند شد. اما بهتر است همین الان در مورد آن ها صحبت کنم و به بعد موکول نکنم. اول از همه هیچکدام از این سریال ها شامل داستان های Dunk & Egg نخواهند بود، زیرا در هم اکنون من تنها 3 شماره از این رمان را نوشته و منتشر کرده ام و قصد دارم تا تعداد آن هارا به 8 یا 10 عدد برسانم. همه‌ی ما می‌دانیم که من چقدر در نوشتن کند هستم. پس بنابراین نمی‌خواهم اتفاقی که در مورد سری Game of Thrones افتاد، گریبان گیر سری کتاب Dunk & Egg هم بشود. منظورم زمانی است که یک سریال تلویزیونی از کتابی که از آن اقتباس گرفته است، جلو می‌زند و روایتی فراتر از آن را ارائه می‌کند. پس هرگاه نوشتن این سری از کتاب ها تمام شد، سریال تلویزیونی آن نیز در آینده‌ای دور ساخته خواهد شد.”

او همچنین در خبری ناراحت کننده اعلام کرد که هیچکدام از این فیلمنامه ها شامل نبرد ترایدنت و قیام رابرت نخواهد بود.

می‌دانم که هزاران نفر از شما خواستار این داستان در قالب یک سریال تلویزیونی هستید، اما زمانی که من کار نوشتن سری کتاب های A Song of Ice And Fire را تمام کنم، دیگر چیزی نمی‌ماند که از جریان قیام رابرت را نگفته باشم. هیچ سوپرایز و یا اتفاق خاصی در قالب یک سریال اتفاق نخواهد افتاد و من احساس می‌کنم این کار مانند این است که یک داستان را دوبار تعریف کرده باشیم.”

در آخر “مارتین” اعلام کرد که او پی در پی در حال کار بر روی کتاب بعدی و نسخه ششم مجموعه A Song of Ice and Fire یعنی Winds of Winter می‌باشد، اما هنوز هم کامل و به مرحله عرضه نرسیده است.

من مجبورم که اعتراف کنم که کاش می‌توانستم از خودم کلون هایی را بسازم یا بتوانم ساعت های بیشتری را به روز اضافه کنم یا راهی را پیدا کنم که بتوان بدون خوابیدن به کار ادامه داد. من همزمان در حال کار بر روی کتاب Winds of Winter، چهار سریال فرعی، 4 کتاب جدید از سری Wild Cards و مواردی هستم که در حال حاضر نمی‌توان جزئیات آن ها را به شما بگویم…اما این چیز خوبی است، من کارم را دوست دارم.”

فصل هفتم سری Game of Thrones در ماه جولای امسال (مصادف با 25 تیر 1396) از شبکه HBO پخش خواهد شد.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *