اکثر مردم دوست دارند همیشه شاد زندگی کنند، اما همیشه شاد بودن کار چندان آسانی نیست و نمی دانیم در هر روز از زندگی چه چیزهایی ممکن است ما را خوشحال و یا غمگین کند.

خوشبختانه علم در این زمینه به کمک محققان آمده تا به نتایج و روش های بهتری برای چگونه شاد زیستن و تداوم آن دست یابند.

یک نکته کلیدی: بسیاری از این مطالعات و روش ها به طور کلی نمی تواند نتیجه صد در صد قابل قبولی داشته باشد و ممکن است بسیاری از این تحقیقات تنها برای گروه خاصی از مردم جواب دهد. هیچ گونه جادویی برای شاد بودن وجود ندارد، اما در نظر داشتن چنین روش‌های علمی و بکارگیری آن در زندگی روزمره می تواند نقش چشمگیری در شاد بودن شما داشته باشد.

در اینجا این چند روش را ذکر خواهیم کرد:

۱- ورزش کردن: تحقیقات نشان می­ دهد افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند افراد شادتری هستند و احساس رضایت بیشتری از زندگی دارند.

۳۰۹۱۴۹_۹۵۴

۲- داشتن یک روال خواب منظم: افرادی که خوابی کافی و منظم در شب دارند معمولا شادتر و خوش خلق تر بوده و در مقایسه با افرادی که خواب نامنظم دارند، خود کنترلی بیشتری دارند.

bigstock-handsome-guy-sleeps-in-his-bed-107391704

۳- توسعه امور روزمره خانوادگی: بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده است، افرادی که اوقات فراغت خود را در محیط خانواده گذرانده و بیشتر وقت خود را صرف فعالیت های خانوادگی می­ کنند، افراد شادتری نسبت به کسانی هستند که دور از خانواده اوقات خود را سپری می کنند.

۳-develop-familiar-family-routines-a-2016-study-found-that-families-who-spent-their-leisure-time-on-ritualized-familiar-activities-inside-the-home-were-happier-than-those-who-lacked-routine-or-ritual

۴- دنبال کردن فعالیت هایی که فرد را به طور کامل درگیر خود می کنند: بنا به گفته محقق Mihály Csíkszentmihályi، حضور همه جانبه فرد در یک فعالیت، می‌‌تواند احساس خوشایندی به فرد دهد به طوری که فرد از شدت علاقه، به‌نوعی حالت خوشی و شادی دست می یابد.

۵- خوردن صبحانه: طبق نتایج حاصل از مطالعه‌‌ای که بر روی نوجوانان کره‌‌ای انجام شده، خوردن صبحانه می تواند رابطه مستقیمی با شادی داشته باشد.

breakfast

۶- ایجاد رابطه های دوستی عمیق و با کیفیت: احساس مسئولیت و تعامل عمیق با دوستان نقش مهمی در شادی افراد خواهد داشت و زمانی قابل توجه خواهد بود که این دوستی‌‌ها واقعی باشند نه مجازی.

helping-hands

۷- انجام مدیتیشن: براساس مطالعات  صورت گرفته، انجام مدیتیشن های روزانه – هرچند بسیار مختصر- باعث ایجاد حس شادی و نشاط در فرد می شود.

meditation

۸- گذران اوقات در طبیعت: تحقیقات نشان داده است که هرچه افراد اوقات بیشتری را در دل طبیعت سپری کنند، شادی و نشاط بیشتری را تجربه خواهند کرد.

۵۵۹۴۵

vitrino

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *