طبق اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که در فصل هفتم سریال Game of Thrones آتش نقش بسیار پررنگ‌تری را نسبت به گذشته ایفا خواهد کرد.

همانطور که در جریان هستید، سریال Game of Thrones از مجموعه رمان‌های نوشته شده به دست «جورج آر آر مارتین» (George R.R. Martin) که «نغمه یخ و آتش» نام دارند، اقتباس شده است. به همین دلیل عنصر آتش در طول فصل‌های اخیر سریال (از تیتراژ اولیه گرفته تا تبلیغات فصل هفتم) حضور بسیار پررنگی داشته است.

اگر بخواهیم علاقه سریال Game of Thrones به آتش را نشان دهیم، باید یاد آوری کنیم که هر 3 اژده‌های «دنیریس تارگریان» (Daenerys Targaryen) نفس آتشین دارند، در فصل دوم از آتش وحشی برای از بین بردن تمامی کشتی‌هایی که به بارگاه پادشاه حمله کرده بودند استفاده شد و در قسمت نهایی فصل ششم نیز شاهد منفجر شدن سپت (معبد) بیلور توسط همین آتش وحشی بودیم. به همه این مثال‌ها، به آتش کشیده شدن رهبران دوتراکی توسط دنیریس (در فصل ششم) و صحبت کردن «ملیساندرا» (Melisandre) با ارباب روشنایی از طریق شعله‌های آتش را اضافه کنید تا متوجه منظور این مطلب شوید.

جالب است بدانید که سازندگان سریال Game of Thrones قصد دارند تا در فصل هفتم استفاده‌ بیشتری از آتش ببرند و نه تنها رکورد خود سریال، بلکه رکورد به آتش کشیدن در تمامی فیلم‌ها و سرگرمی‌ها را نیز بشکنند. آقای «دیوید بنیاف» (David Benioff)، یکی از تهیه کنندگان این سریال، در مصاحبه اخیر خود گفت:

ما در یکی از صحنه‌های نبرد سریال، تعداد زیادی از بدلکاران را به آتش کشیدیم که فکر نمی‌کنم گروه دیگری در این عرصه چنین کاری (حداقل به این گستردگی) را انجام داده باشد. سرگروه تیم بدلکاران ما سعی داشت تا نام خود و گروهش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند و هرچند هنوز نام آن‌ها به صورت رسمی ثبت نشده است، اما آن‌ها تنها در یک سکانس با استفاده از 20 بدلکار، 73 مورد آتش سوزی را به نمایش گذاشته‌اند که یک رکورد نه تنها در میان سریال‌های تلویزیونی بلکه در کل فیلم‌های سینمایی به شمار می‌رود.

در این مصاحبه مشخص می‌شود که یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش آتش در نبرد‌های فصل هفتم، به 3 اژدهای دنیریس (که در جنگ‌ها شرکت دارند) مربوط می‌شود. هر 3 اژدها در این فصل قدرتمند‌تر و بزرگ‌تر از قبل شده‌اند به طوری که بزرگ‌ترین آن‌ها تقریبا به اندازه یک هواپیمای بویینگ مسافربری است. اکنون که دنیریس به سمت هفت پادشاهی لشکر کشی کرده، منطقی است که در فصل هفتم با نبردها و خشونت بیشتری نسبت به فصل‌های گذشته مواجه شویم.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، با آتش سوزی که بین رهبران دوتراکی شکل گرفت و انفجار سپت بیلور، افراد زیادی تنها در 2 قسمت فصل ششم سریال Game of Thrones به آتش کشیده شدند. اکنون که سازندگان وعده آتش سوزی‌های بیشتری را داده‌اند، امیدواریم که تیم بدلکاری که این صحنه‌ها را اجرا می‌کنند و خود را به آتش می‌کشند، پاداش خوبی از شبکه HBO دریافت کنند.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *