مدت زمان فیلم Dunkirk نسبت به سایر آثار «کریستوفر نولان» (Christopher Nolan)، بسیار کمتر بوده که ممکن است تاثیراتی روی این فیلم داشته باشد. در ادامه مطلب با گیم‎شات همراه باشد.

ساخته جدید نولان که ثمره همکاری او با کمپانی وارنر برادرز است، داستان نبرد معروفی از جنگ جهانی دوم و تخلیه نیروهای فرانسه را روایت می‎کند، ولی این بدان معنا نیست که فیلم Dunkirk یک فیلم جنگی معمولی خواهد بود؛ با توجه به سخنان نولان می‎توان، انتظار فیلمی هیجان‌انگیز را داشت که داستان نبردی معروف از جنگ جهانی دوم را شامل می‎شود. یکی از ویژگی‎های مشترک آثار نولان و فیلم‎های جنگی طولانی بودن آن‎ها است. فیلم‎های Interstellar و ظهور بتمن، از آثار اخیر نولان، هرکدام بیشتر از 160 دقیقه طول داشته‎اند. مدت زمان معمولی برای فیلم‎های جنگی نیز 160 دقیقه است، اما مشخص شده که Dunkirk فیلمی معمولی نیست و بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده این اثر کمی کوتاه‌تر از سایر آثار هم سبکش خواهد بود. در اولین گزارش طول این فیلم 107 دقیقه اعلام شد؛ این فیلم کوتاه‎ترین ساخته نولان بعد از عنوان Following، با طول 67 دقیقه خواهد بود. با نگاهی به ساخته‎های اخیر نولان، Interstellar که 169 دقیقه و هر سه فیلم بتمن که طولانی‎تر از 140 دقیقه بودند، متوجه کوتاه بودن فیلم Dunkirk می‎شویم. شایان به ذکر است به غیر از فیلم Insomnia در سال 2002، که 118 دقیقه بود، فیلم Dunkirk تنها اثر نولان است که کمتر از 120 دقیقه طول خواهد داشت.

فیلم Dunkirk

فیلم Dunkirk همچنین در مقایسه با عناوین اکران شده در سال 2017 مانند Transformers: The Last Knight که 149 دقیقه، Wonder Woman که 141 دقیقه، Guardians of the Galaxy Vol. 2 که 135 دقیقه و Spider-Man: Homecoming که 130 دقیقه هستند، مدت زمان کوتاه‎تری دارد. هالیوود ریپورتر همچنین افزود مدت زمان مذکور شامل تیتراژ و لیست عوامل فیلم هم خواهد بود. هنگامی که نولان اعلام کرد که این فیلم داستان را از سه دیدگاه مختلف نشان می‎دهد، انتظار می‎رفت این فیلم به طول سایر آثار نولان، و یک فیلم جنگی معمولی باشد. مدت زمان کوتاه فیلم Dunkirk به بینندگان فرصت کمی برای تنفس می‎دهد و آن‎ها را شگفت‎‌زده خواهد کرد؛ کلیپی که اخیرا منتشر شده است، مانند تمام آثار نولان عالی به نظر می‎رسد، پس شاید مدت زمان کوتاه در آخر به نفع این اثر باشد. مدت زمان کوتاه فیلم Dunkirk ویژگی خوبی برای این اثر نولان خواهد بود، ولی مسلما این فیلم مانند سایر فیلم‎های جنگی نیست. داستان فیلم برخلاف اکثر فیلم‎های جنگی به سرعت پیش می‎رود. این فیلم ممکن است طرفدارانی را که به دنبال فیلمی جنگی مانند Saving Private Ryan هستند را ناامید کند؛ اما آنان که می‎دانند از فیلم‎های نولان چه انتظاراتی داشته باشند، به این فیلم علاقه‎مند خواهند شد.

نظر شما راجع به فیلم Dunkirk چیست؟ آیا به نظر شما مدت زمان کوتاه این فیلم بر فروش آن تاثیر منفی خواهد گذاشت؟

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *