سریال حماسی و فانتزی شبکه «اچ‌بی‌او» (HBO) با نام «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) ممکن است که یک حریف دیگر برای نشستن روی تخت آهنی براساس اهمیت شخصیت‌ها پیدا کرده باشد، بنابراین چه کسی برنده رقابت برای نشستن بر روی ناراحت‌کننده‌ترین صندلی جهان خواهد بود؟

ممکن برای بعضی‌ها تعجب‌آور نباشد اما شیر کوچک این داستان از ابتدا تا الآن جزو شخصیت‌های اصلی سریال ساخته شده توسط «دیوید بنوف و د.ب. وایس» (David Benioff and D.B. Weiss) بوده است. برای شش فصل (هم‌چنان ادامه دارد) «پیتر دینگلیج» (Peter Dinklage) همه بینندگان را با ایفای نقش یک کوتوله الکلی با نام «تیریون لنیستر» (Tyrion Lannister) سرگرم کرده است. تمام ماجراجویی‌های وی در این سریال از ملاقات با نگهبانان شب گرفته تا فرار قهرمانانه وی در نبرد بلک واتر، به قتل رساندن پدرش هنگامی که قصد فرار داشت و انتصاب وی به‌عنوان دستیار پادشاه هم برای «جفری باراتیون» (Joffrey Baratheon) و هم برای «دنریس تارگریان» (Daenerys Targaryen) باعث شده است که وی سفر پر فراز و نشیبی را داشته باشد.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط یک شرکت تحلیل‌گر با نام «لوکر» (Looker) حقایق جالبی را عنوان کرده است. تیریون لنیستر نه‌ تنها بیش‌تر از دیگر شخصیت‌ها در اکثر قسمت‌ها حضور داشته است بلکه میانگین دقایق حضور وی از فصل اول تا ششم نیز از همه بیش‌تر است. در رتبه‌بندی‌های که از شخصیت‌های اصلی این سریال انجام شده، بیش از 30 شخصیت اصلی معرفی شده است که بدون هیچ شکی تیریون لنیستر، «سرسی لنیستر» (Cersei Lannister)، «دنریس تاریگان» (Daenerys Targaryen) و «جان اسنو» (Hon Snow) در صدر این رتبه‌بندی قرار دارند. همانند کتاب‌های «ترانه‌ی یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) که توسط «جرج آرآر مارتین» (George R.R. Martin) نوشته شده است (داستانی که سریال از آن الهام گرفته شده است) هیچ‌کسی به عنوان اصلی‌ترین شخصیت داستان معرفی نشده است، اما تیریون لنیستر براساس داده‌ها در خیلی از وقایع حضور مفیدی داشته است.

تیریون با حضور در 54 قسمت از 60 قسمتی که ساخته شد در صدر لیست قرار دارد. وی دو قسمت از خواهرش سرسی و پنج قسمت از دنریس و جان اسنو که به‌طور مشترک در جابگاه سوم قرار دارند، بیش‌تر حضور داشته اشت. خواهران استارک شامل سانسا و آریا نیر هر دو در 47 قسمت حضور داشته‌اند و جیمی لنیستر نیر تعداد قسمت‌های حضورش عدد 43 است. از دیگر شخصیت‌هایی که تعداد قسمت حضور آن‌ها نسبت به دیگر شخصیت‌ها بیشتر بوده است می‌توان به جورا مورمنت با 42 قسمت و تیئون گریجوی با 39 قسمت اشاره کرد. اما وقتی که ما به مجموع دقایقی که شخصیت‌ها حضور داشته‌اند می‌نگریم باز هم این تیریون لنیستر است که در صدر جدول قرار دارد. تیریون لنیستر با 293 دقیقه حضور در رتبه اول قرار دارد. رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب متعلق به جان اسنو با 268 دقیقه و دنریس تارگریان با 221 دقیقه است. در اینجا با خروج زودهنگام «شان پین» (Sean Bean) از سریال، ند استارک دقایق حضور شگفت‌انگیزی را داشته است. ند استارک در فصل اول سریال تا قبل از از دست دادن سرش، 100 دقیقه حضور داشته است که دقایق بسیار بالایی برای 10 قسمت محسوب می‌شود.

آخرین تریلری که از فصل هفتم سریال منتشر شد نشان می‌دهد که همچنان تیریون لنیستر به عنوان یکی از محورهای اصلی داستان است. با تعادل کامل بین قدرت سیاسی و تمایلات داستان، بی دلیل نیست که خود مارتین هم جزو طرفداران این اثر است. مارتین قبلاً در مورد این رمان گفته است که تیریون جزو افرادی بازمانده‌ای بوده که نقش مهمی در پایان دارد، هر چند که سریال تلویزیونی تا حدودی از خود رمان فاصله گرفته است.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *