Solo: A Star Wars Story 2018 Wallpaper

 

نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
Solo: A Star Wars Story Solo: A Star Wars Story $24,442,000 $250 $84,751,000 3 موسیقی متن
Deadpool 2 2 $15,420,000 $110 $208,157,352 10 موسیقی متن
Avengers: Infinity War Avengers: Infinity War $6,629,000 $300 $622,629,638 31 موسیقی متن
Book Club Book Club $3,765,000 $10 $32,459,516 10 موسیقی متن
Life of the Party Life of the Party $1,995,000 $30 $39,322,348 17 موسیقی متن
Breaking In Breaking In $1,512,000 $6 $35,869,385 17 موسیقی متن
Overboard Overboard $1,330,000 $12 $41,667,413 24 موسیقی متن
Show Dogs Show Dogs $1,300,225 $10,861,890 10 موسیقی متن
A Quiet Place A Quiet Place $900,000 $17 $180,178,607 52 موسیقی متن
Rampage Rampage $325,000 $120 $93,931,689 45 موسیقی متن

دیزنی این هفته فیلم دیگری از دنیای «جنگ ستارگان» را روی پرده برد. «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) به کارگردانی «ران هاوارد» فاصله بسیاری با پیش‌بینی‌های ۱۳۰ میلیون دلاری داشت و طبق اعلام استودیو این فیلم در طول سه روز اول اکرانش ۸۳.۳ و در طول چهار روز اول ۱۰۱ میلیون دلار فروخته است. فروش داخلی «سولو» یادآور «لیگ عدالت» است، فیلم شکست‌خورده دیگری که بسیاری فروش ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون دلاری را در افتتاحیه برایش انتظار می‌کشیدند. سولو در واقع، حتی رکوردی پایین‌تر از فروش ۳ روزه ۹۳.۸ میلیون دلاری «لیگ عدالت» را به ثبت رسانیده است. حکایت فروش خارجی این دو فیلم اما کمی متفاوت است و ۶۵ درصد فروش خارجی «لیگ عدالت» از آن سوی مرزهای آمریکا و کانادا به دست آمد، نسبتی که استودیوهای رقیب برای سولو پیش‌بینی نمی‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان فروش افتتاحیه «سولو» به واسطه موج منفی حملات هواداران به کانسپت فیلم، مسائل پشت صحنه و تغییر کارگردان، اشباع شدگی مخاطبین از «جنگ ستارگان» با تولید هر ساله این عناوین و حتی بی شباهت بودن «آلدن ارنرایک» به دوران جوانی «هریسون فورد» و لحن «بلیدرانر» گونه فیلم و حوادث رنجاننده پایانی فیلم «آخرین جدای»، دچار سقوط شد. اما مگر قسمت سوم «اونجرها» تنها دو ماه پس از «پلنگ سیاه» مارول روی پرده نرفت؟ برخی بر این باورند که فیلم‌های مارول در دنیایشان با یکدیگر غیرمتناجس‌اند و به همین علت است که فروش آن‌ها با اکران‌های نزدیک به هم به مشکلی برنمی‌خورد. یکی دیگر از عوامل شکست فیلم اکران تابستانی فیلم ذکر شده است. «نیرو برمی‌خیزد»، «آخرین جدای» و «روگ وان» با فروش بهتری مواجه شدند زیرا در تعطیلات پایان سال روی پرده رفتند و مهمترین رویداد سینمایی آن مقطع به شمار می‌رفتند. با توجه به این‌ که فروش جهانی آثار اکران شده دیزنی در سال ۲۰۱۸ به تازگی از مرز ۴ میلیارد دلار عبور کرده، و فروش سه فیلم اول «جنگ ستارگان» آنان به رقم ۴.۴۵ میلیارد دلار در سراسر دنیا رسیده، عدم استقبال از سولو برای استودیو نمی‌تواند مشکلی جدی تلقی شود. آن هم به این دلیل که استودیوهای رقیب پیش‌بینی‌های بی‌رحمانه‌ای برای افتتاحیه سولو ارائه دادند.

دیزنی ساخت دنباله‌ها و اسپین‌آف‌های دیگری از دیگر شخصیت‌های دنیای جنگ ستارگان را در دست ساخت دارد، بنابراین سولو می‌توانست برای آنان عملکرد اینگونه آثار در گیشه را نشان دهد. اگر به یاد داشته باشید فیلم‌های «ثور»، «کاپیتان آمریکا» و «مرد مورچه‌ای» در افتتاحیه با فروش قابل توجهی مواجه نشدند اما قسمت‌های بعدی آن‌ها علیرغم فروش ۶۵.۷، ۶۵ و ۵۷.۲ میلیون دلاری در هفته اول به تولید رسید. «سولو» که از همان اوایل سال میلادی در کنار «ددپول ۲» و «اونجرها ۳» به عنوان یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های تابستانی شناخته می‌شد، از سینمااسکور دارای نمره A- است و ۸۹ درصد مخاطبین از دیدن فیلم رضایت دارند. «دیو هالیس» مدیر بخش توزیع آثار دیزنی از نظرات مثبت مخاطبین هنگام خروج از سالن سینما ابراز رضایت کرده و با توجه به اینکه در دو هفته آینده فیلم بزرگ دیگری برای سولو ایجاد مزاحمت نمی‌کند، امیدوار است که فیلم در نهایت در گیشه به دست پیدا کند.

برخی از مفسرین اصرار دارند «سولو» را مانند «لیگ عدالت» یک شکست تمام عیار بنامند، اما برای ثابت شدن این ادعا باید کمی بیشتر صبر کرد. اکران فیلم‌های جنگ ستارگان معمولاً به گونه‌ای است که ظرفیت سالن‌های سینما تکمیل می‌شود، اما این مسئله در مورد سولو و برخی از ساعات نمایش فیلم صدق نمی‌کند و برخی سالن‌داران اعلام کردند که هیچگاه تمامی بلیت‌های سالن‌های بزرگ یا حتی کوچک خود را به فروش نرسانده‌ا‌ند. آن‌ها فشردگی و تراکم آثار بزرگ تابستانی را علت فروش پایین فیلم می‌دانند و معتقدند که سینماروها به تازگی برای دیدن «اونجرها ۳» و دو هفته بعد برای «ددپول ۲» پول خرج کرده و پول دیگری برای آنان باقی نیست تا بلیت سولو را هم خریداری کنند.

بازنویسی فیلمنامه و فیلمبرداری مجدد صحنه‌ها برای دستیابی به ایده‌آل دیزنی که همانا شروع یک چندگانه جدید و جذاب بود، امری عادی است. پخش‌کنندگان ادعا می‌کنند که تغییر کارگردانی تأثیری بر ذهن سینماروها نخواهد داشت اما رسانه‌ای شدن این اخبار در عصر شبکه‌های اجتماعی تنها این پیام را به مصرف کننده مخابره می‌کند که یک جای کار فیلم می‌لنگد. این مسئله به روان منتقد هم نفوذ می‌کند و راه خود را به سمت نمره «راتن تومیتوز» باز می‌کند و سینمارو از چنان نمره‌ای گریزان می‌شود. نگاه کنید به «آخرین جدای» و «نیرو برمی‌خیزد»‌ که بدون گرفتار شدن در تار اخبار منفی پشت صحنه مسیر خود را طی کردند. دیزنی وقتی اولین قدم‌هایش را در عرصه تولید اسپین‌آف‌ها با «روگ وان»‌ برمی‌داشت، موفق شد موانع آن را از سر راه بردارد. «تونی گیلروی» کارگردان ابتدایی «روگ وان» برخلاف زوج «فیل لرد» و «کریستوفر میلر» که به کلی از پروژه سولو جدا شدند و آن را به «ران هاوارد» سپردند، با پروژه قطع رابطه نکرد و مدیریت مراحل پس از تولید فیلم را به دست گرفت.

سولو در روز شنبه ۲۴.۶ میلیون دلار فروخت و با افت فروش ۳۱ درصدی نسبت به روز جمعه مواجه شد. گناه را گردن تعطیلات روز یادبود انداختن مشکلی را حل نمی‌کند چرا که در سال‌های اخیر شاهد افزایش بلیت فروشی در این ایام بوده‌ایم.

«ددپول ۲» و «جنگ بی‌نهایت» نیز این هفته همچنان به فروش خوب خود ادامه دادند و اولی ۵۳.۵ میلیون دلار به اندوخته‌های خود افزود و دومی ۲۰.۱ میلیون دلار در هفته پنجم اکران درآمدزایی کرد. ارقام خود گویای همه چیز است و ما نمی‌توانیم سولو را پرفروش‌تری افتتاحیه «ران هاوارد» و احتمالاً یکی از هفت فیلمی که در تعطیلات روز یادبود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته‌اند، قلمداد نکنیم.

فیلم «باشگاه کتابخوانی» پارامونت هم در دومین هفته اکران همچنان به فروش قدرتمندانه خود ادامه می‌دهد. این فیلم با بازی «دایان کیتون» و «جین فاندا» تا پایان روز دوشنبه به فروش آخر هفته ۳۴.۲ میلیون دلاری می‌رسد.

هفته آینده برخلاف هفته‌های اخیر فیلم بلاک‌باستری به نمایش درنمی‌آید و پارامونت فیلم کمدی «Action Point» با بازی «جانی ناکسویل» را در بیش از ۲۰۰۰ سالن اکران می‌کند. تریلر « Adrift» با بازی «شیلین وودلی» استودیوی STX و «آپگرید» یونیورسال دیگر آثاری هستند که به ترتیب در ۲۹۰۰ و ۱۴۰۰ سالن افتتاح می‌شوند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *